فنون کشتی کج

1,146

اسم حرکت:piledriver
مخترع این حرکت آندرتیکر هست که بعد از گذشت یکسال از کار آندرتیکر این فن معروف به piledriver tompstone (تومپستون) شد.در مورد این فن به جرات میشه گفت که کارساز ترین فینیشن میباشد که به جز کین کسی روی این فن بلند نشده.

اسم حرکت:Arm twist ropewalk
باز هم مخترع این فن آندرتیکر بود که زدن این فن بوسیله ی آندرتیکر مورد حمایت بسیاری از تماشاچیان قرار میگرفت.

اسم حرکت:Crossbody
بهترین نوع این فن رو جف هاردی انجام میداد.

اسم حرکت:Diving headbutt
مخترع این فن هارلی ریس بود . زدن این فن مهارت و شجاعت خاصی می خواست که کریس بنوای مرحوم این فن رو به نحو احسن انجام میداد.برادران سانتو در لیگ ROH هم این فن رو به عنوان فینیشن خود برگزیدند.

اسم حرکت:Flying clothesline
مخترع این حرکت هم کین هست و تنها اجرا کننده ی این فن هم هست.

اسم حرکت:Flying back elbow
این حرکت رو کارلیتو به زیبایی انجام میده که من شخصا خیلی این فن رو دوست دارم.

اسم حرکت:Frog splash
مخترع این حرکت Art barr بود و ادی گوررو و راب ون دام بهترین مجری های این فن هستند.این حرکت بسیار زیبا و نیاز به شجاعت زیادی دارد که به نظر من راب ون دام این فن رو از تمام کج کاره بهتر انجام میده که بعد ها این فن rvd به five-star Frog splash معروف شد.

اسم حرکت :Camel clutch
یکی از درد آور ترین فن ها که با کمی نمایشی شدن کشتی کج این فن به سوپراستارهای منفور واگذار شد.از بهترین مجری های این فن هم میشه به ایرون شیخ (1980) و اسکات استاینر اشاره کرد.

اسم حرکت:crossface
مخترع این فن Dean malanko هست . بهترین مجری فن هم همونطور که میدونید کریس بنوا هست که با اجرای این فن توسط کریس اسمش به Crippler Crossfaceتغییر پیدا کرد.

اسم حرکت:Full nelson
بهترین مجری این فن کریس مسترز هست که تا حالا فقط بابی لشلی تونسته قفل مسترز رو باز کنه.

اسم حرکت:chokeslam
این فن رو همتون باهاش آشنایی دارید و سه نفر این فن رو به خوبی میزنند :کین بیگشو و آندرتیکر که به نظر من بهترین وزیباترین این فن رو کین انجام میده.این طرفدار خیلی زیادی دارد.

اسم حرکت:olampic slame
این فن رو کورت انگل به بهترین شکل ممکن انجام میده و تونسته روی خیلی از کج کارهای سنگین وزن این فن رو اجرا کنه مانن بیگشو و مارک هنری.

اسم حرکت:Stunner
و اخرین فن هم که یکی از معروفترین فن های کشتی کچ هست استانر هست که مخترع اون میکی ویپرک است.بهترین مجری این فن ston cold steve austinاست که یکی از زیبا ترین این فن رو در رسولمینیا 18 بر روی اسکات هال زد که من خودم خیلی حال کردم.

Chokeslam ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: Kane , The Undertaker , Bigshow &…

ابتدا با دست راست گردن حریف را گرفته و با دست چپ دست راست حریف را رو شانه راست خود قرار می دهیم به طوری که شانه ما تا حد ممکن به شانه حریف نزدیک شود سپس پای راست خود وسط پای حریف قرار می دهیم و با دست چپ کمر یا کمربند و یا شلوار حریف را می گیریم .سپس زانو ها را کمی خم کرده و حریف را با تمام قدرت از زمین بلند می کنیم.

برای به زمین کوبیدن حریف دست راست به طرف جلو و دست چپ را به سمت خود می کشیم در حین انجام این کار کمر خود را کمی رو به جلو خم می کنیم و دست چپ خود را از پشت حریف بر می داریم.

توجه:

1.برای زدن این فن حریف باید در حالت گیجی بالای 10% باشد .

2.این فن را حد اکثر به کسی که وزنش یک سوم از شما بیشتر است می توانید بزینید.

3.مراقب باشید در هنگام گرفتن گردن حلقوم حریف را به داخل فشار ندهید.(ممکن است باعث خفه شدن او بشوید.

 طریقه بلند کردن از زمین

The pedigree ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: triple H

 ابتدا با یک لگد حریف را خم کرده و سر او را در بین پاهای خود قرار می دهیم دست های حریف را گرفته به به طوری که آرنجمان روی آرنج حریف قرار بگیرد و و دستمان حالت نود درجه بگیرد و دست خود را قفل می کنیم(در این حالت دست های حریف به شکل M در می آیند.)

زانوهایمان را خم کرده و خیلی کم به عقب می پریم (باید با زانو روی زمین فرود بیایید.)و همزمان کف دست هایمان را روی پشت حریف قرار داده تا محکم تر به زمین بخورد یا می توانیم دست های خود را از روی پشت حریف برداشته و روی شانه هایش قرار دهیم.

 نکات:

1.دقت کنید که حریف باید در حالت گیجی بالای 20% باشد زیرا ممکن است شما را بلند کند و به زمین بکوبد.

2.هرگز دست های حریف را زیاد نکشید تا سینه حریف جلو بیاید.

قسمت قفل کردن دست

suplex ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: همه کشتی کج کاران
    ابتدا با یک لگد حریف را خم کرده سپس با دست چپ(یا بلعکس) گردن حریف را محکم گرفته و با دست راست دست چپ حریف را گرفته و روی گردن خود قرار می دهیم(باید کمی خم شوید) سپس با دست راست پهلوی حریف را می گیریم(می توانید کمر بند یا شروار حریف را نیز بگیرید) سپس زانو ها را کمی خم کرده و به سرعت راست می کنیم و به کمک دست و گردن حریف را بلند می کنیم و خود را به سمت عقب ول می کنیم و همراه  حریف به زمین می خوریم.(حریف به صورت عمودی بلند می شود.)

نکته ها
برای بلند کردن حریف از به پهلوی به جای گرفتن کمر بند دست راست خود را بین پاهای او قرار دهید در این صورت نیازی به زمین خوردن خودتان نیست.
دقت کنید که هنگام زمین خوردن خودتان سر شما با زمین بر خورد نکند .
دقت کنید که این فن از دو طرف قابل اجرا است یعنی  حریف در صورت موفق نشدن شما می تواند در همان حالت این فن را به شما بزند.

Power Bomb ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: باتیستا و…
ابتدا سر حریف را بین دو پای خود قرار می دهیم سپس دستان خود را زیر شکم حریف قلاب می کنیم به طوری که یکی از دست هایمان مچ دست دیگر را گرفته باشد سپس زانو ها را کمی خم کرده و به سرعت راست می کنیم و هم زمان با دست حریف را به بالا می کشیم تا پاهای حریف روی شانه های شما قرار گیرد سپس دو کف دست را روی سینه حریف قرار می دهیم و کمر خود را خم کرده و همزمان با دست ها حریف را به  زمین می کوبیم.
نکته ها:
1.هرگز زانو های خود را زمان زمین زدن حریف خم نکنید(ممکن است به کمرتان سدمه بخورد)
2.دقت کنید که 40% این فن بستگی به حریف دارد و اگر همکاری نکند شما موفق به زدن این فن نمی شوید.
3.اگر در هنگام بلند کردن پاهای حریف از روی سر شما رد شد کتف های او را بگیرید(حریف به شکل سلیب در می آید) و بقیه فن را اجرا کنید
4.سعی کنید این فن را به کسی که وزنش از شما بیشتر است نزنید.

مطالب مرتبط
1 از 218

tombstone ( آموزش فنون کشتی کج )

این فن یکی از فینیشر های آندرتیکر است که خودش اختراع کرده و به معنی سنگ قبر می باشد
زننده فن : آندرتیکر
ابتدا با دست راست طرف راست گردن حریف را گرفته و با دست چپ پهلو یا زید پهلو حریف را می گیریم و کمی کمر خود را به سمت راست خم می کنیم و همزمان با دست و کمر حریف را سر و ته می کنیم و بلافاصله دست هایمان را روی کمر حریف قلاب می کنیم(انتهای سر حریف باید روی زانو های شما باشد) و حریف را محکم می گیریم در اینجا فقط کافی است تا با زانو ها روی زمین بیفتیم و حریف را به سمت جلو رها کنیم.

نکته ها
1. هرگز این فن را به افراد نا وارد نزنید چرا مه فقط با  یک حرکت پا در هنگام بلند کردن حریف ممکن است صدمات بدی به شما و حریف وارد شود
2.دقت کنید که در این فن حریف باید کاملا همکاری دهد(به طور صد در صد)
3. این فن را تا به حال فقط آندرتیکر توانسته ضد فن کند
4.دقت کنید که حریف باید کاملا رو به روی شما بایستد
5.اگر سر حریف از زانو های شما پایین تر قرار گرفت  بهتر است از ادامه فن منصرف شوید(زیرا ممکن است گردن حریف بشکند!)

rock bottom ( آموزش فنون کشتی کج )
زننده فن : the rock

ابتدا دست راست حریف را بلند کرده و روی شانه خود قرار می دهیم (سعی کنید شانه شما به زیر بغل حریف بچسبد) سپس دست راست خود را روی شانه چپ حریف قرار می دهیم و با دست دیگر کمر حریف را می گیریم و کمی زانو های خود را خم کرده و به سرعت راست می کنیم و همزمان حریف را از زمین بلند کرده (با کمک دست ها) و پای چپ خود را از زمین جدا کرده و با حریف به زمین می خوریم.

نکته ها

  1. هنگام زمین خوردن صورت خود را به سمت چپ بگیرید
  2. به هیچ وجه زانو های خود را خم نکنید

angle slam ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: kurt angle
ابتدا با دست چپ مچ دست چپ حریف را گرفته و با یک حرکت چرخشی سر خود را کمی پایین تر از زیر بغل حریف قرار داده و همزمان با دست راست ران حریف را می گیریم حالا زانو راست را خم کرده و هم زمان با  راست کردن آن  180 درجه از سمت راست به عقب چرخش کرده (هنگام چرخش برای زمین زدن حریف باید پای راست از زمین جدا شده و روی پای چپ بچرخیم) از این جا به بعد وزن حریف کار زمین خوردن را انجام می دهد.
نکات:
1.هر چقدر دست چپ خود را از مچ بالا تر بگیریم بلند کردن حریف سخت تر می شود.
2. تمام این فن حتما باید در حال چرخش زده شود.
3. این فن را هم از جلو و هم از پشت اجرا می کنند.
4.هنگام چرخش به عقب برای شتاب گرفتن و از دست ندادن تعادل دست راست (که ران حریف را با آن گرفته ایم) با شتاب و همسنگ با بدن به عقب بچرخانید.

sideslam ( آموزش فنون کشتی کج )
زننده فن: اکثر سوپر استار ها

ابتدا پای راست خود را جلو گذاشته و دستان خود را زیر باسن حریف قلاب کرده(دست راست مچ دست چپ را محکم می گیرد) در این حالت کمر خم شده و شانه تا حد ممکن به حریف نزدیک می شود. حالا زانو پای راست را کمی خم کرده و همزمان با راست کردن آن با تمام بدن و با یک حرکت سریع دست حریف را از زمین جدا کرده و به سرعت 180 درجه به عقب گردش کرده و حریف را به رمین می کوبیم.

 نکات:
1سرعت در این فن حرف اول را می زند.
2برای زمین کوبیدن حریف دو حالت وجود دارد یک اینکه خود ثابت بایستیم دو اینکه با حریف به زمین بخوریم
3اگر می خواهید با حریف به زمین بخورید باید پای راست خود را از زمین بلند کنید

این وبلاگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال فن های آموزش داده شده ندارد

Triangle choke ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: the undertaker
ابتدا  دست راست حریف رو می گریم و با او به زمین می  آییم به طوری که کمر ما رو زمین باشد و سر حریف بین دو پای ما سپس پای چپ را روی گردن حریف می گذاریم به طوری که ماهیچه ساق پا ( دوقلو پا ) روی گردن حریف قرار گیرد سپس با پای راست پای چپ خود را قفل می کنیم حالا با دستان و پاهای خود به سر حریف فشار وارد می کنیم

RKO ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: RANDY ORTON

برای اجرای RKO باید ابتدا طوری گردن حریف رو با دست راست(یا بلعکس) قفل کنیم که بدن ما از نیمه بدن حریف جلو تر نرود. سپس  یک پرش به سمت جلو و بالا انجام داده به طوری که بدن ما روی هوا به طور افقی باشد و با کشید سر حریف ا او را از حالت تعادل خارج می کنیم از برای زمین زدن حریف نیروی وزن شما کافی است.

نکات :
1هنگام فرود آمدن سعی کنید هیچ وقت با پا روی زمین نیایید.

. اگر حریف را مقاوم می بینید می توانید از دو دست برای برهم زدن تعادل او استفاده کنید.2

. تمام نکته این فن به پرش آن وابسته است.3

stfu ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: John Cena
هنگامیکه حریف روی زمین افتاده است او را به پشت برگردانید سپس پای چپ حریف را از زانو بشکنید و پای راست خود را طوری روی پای حریف قرار دهید که پشت زانوی شما روی پشت زانوی حریف قرار گیرد سپس روی حریف دراز بکشید و با پای چپ پای راست خود را قفل کنید. حالا با دستان خود گردن حریف را قفل کنید و همزمان با دست و پا به حریف فشار وارد کنید.

نکات:
1. اگر قد حریف از شما کوچکتر بود به را حتی می توانید با بازو های خود به گردن حریف فشار بیاورید ولی اگر قد حریف بزرگتر بود(مانند هنگامی که جان به کالی اس تی اف یو زد) با کف دست صورت حریف را بگیرید و بکشید.
2.برای فشار بیشتر دست خود را زیر چانه حریف بگیرید و بکشید

Camel clutch ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: اکثر سوپر استار ها
هنگامی که حریف روی زمین افتاده است او را به پشت برگردانید سپس پاهای خود را بین دستان و بدن حریف قرار دهید. حالا پاهای خود را از  زانو بشکنید و  شانه های حریف را بلند کرده و روی زانو های خود قرار دهید سپس روی کمر حریف بنشینید و دستان خود را زیر  چانه حریف قفل کنید و سر حریف را به سمت خود بکشید.
نکات:
1. این فن با وزن شما ارتباط مستقیم دارد هرچه وزن شما بیشتر باشد فشار به کمر حریف بیشتر می شود.
2.به افرادی که جسته ی آنها خیلی بزرگتر از شماست نمی توانید این فن را بزنید.

Boston crab ( آموزش فنون کشتی کج )
زننده فن: اکثر سوپر استارها
وقتی حریف روی زمین افتاده پاهای او را طوری بگیرید  که مچ دست شما کمی بالا تر از پشت زانو حریف قرار گیرد و روی پای حریف زیر بغل شما چفت شود. حالا حریف را به سمت راست یا چپ (با توجه به پا چپ یا پا راست بودن) بچرخوانید و پای خود را از روی حریف رد کنید و روی کمر حریف بنشینید و با دست خود پا های حریف را به سمت عقب بکشید.
نکات:
1.برای فشار بیشتر سینه خود را به عقب بکشید.
2. اگر از کمر حریف عقبتر بنشینید  نیمتنه پایین حریف  از روی زمین کند می شود(در این حالت فشار به کمر حریف بیشتر می شود.

Figure Four Leg Lock ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: ric flair Triple H ,..
هنگامی که حریف روی زمین افتاده است پای راست او بلند کنید سپس پای راست خود را با یک چرخش 180 درجه کنار زانو حریف قرار دهید(حالا پشت شما به حریف است) حالا با یک چرخش 180 در جه دیگر پای راست حریف با کمک پای چپ شما قفل می شود ولی باید در وسط همین چرخش پای چپ حریف را بلند کرده و روی پای راست حریف بگذازید و در انتهای چرخش روی زمین بنشینید.nدقت کنید که پای چپ حریف را روی ران خود قرار دهید و  پای چپ خود را روی مچ پای راست حریف .
حالا با پای خود به پا های حریف فشار بیاورید.
نکات:
1. برای اینکه از حریف دور بباشید (که نتواند به شما ضربه بزند) سنیه خود را عقب نگهدارید.
2.حتما به اجرا این فن توسط ریک فلیر نگاه کنید.

sharp shooter hold ( آموزش فنون کشتی کج )

زنننده فن: اکثر سوپر استارها به ویژه Bret Hart
هنگامی که حریف روی زمین افتاده است او را به پشت برگردانید سپس  پای راست خود را با 180 درجه چرخش بدن بین پاهای حریف قرار دهید حالا پای راست حریف را بلند کرده و مچ پای راست او را  پشت زانو حریف قرار بدهید.حالا پای چپ حریف را طوری بگیرید که مچ پای حریف زیر بغل شما قرار گیرد.حالا روی کمر حریف حالت نشستن بگیرید و با تمام نیرو پای حریف را با کمک بدن و دست به عقب بکشید.

نکات:
1.هنگامی که با کمک بدن حریف را به عقب می کشید به کمر خود قوس ندهید.
2.هرگز به طور کامل روی کمر حریف ننشینید.

stone cold stunner ( آموزش فنون کشتی کج )

زننده فن: steve austin
ابتدا با یک لگد حریف را خم کرده سپس با یک چرخش شانه راست خود را زیر گلوی حریف قرارداده سپس دست راست خود را روی گردن حریف قفل می کنیم و دست چپ خود را پشت سر حریف می گذاریم سپس در ادامه چرخش یک پرش کوتاه به سمت بالا اانجام می دهیم و پاهای خود را صاف می کنیم تا کمر حریف به صورت نیمه خم درآید بقیه کار را نیروی وزن شما انجام می دهید فقط برای فشار بیشتر هنگام زمین خوردن ششانه خود را کمی به بال ببرید و با دستان خود به طور ناگهانی به حریف فشار بیاورید.

نکات:
1. برای بهم زدن تعادل حریف وقتی سر او را گرفتید کمی پرشتان را متمایل به جلو انجام دهید.
2.چرخش و پرش را در این فن با نهایت سرعت انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =