مشخصات فني سمند:
کارايي
مدل موتور : XU7JP/L3
حد اکثر سرعت : 185 KM/HR
نسبت تراکم : 9.3:1
تعداد سيلندر : خطي 4
حجم موتور : 1761cc
سيستم سوخت رساني : انژکتوري پاششي (MPFI)
حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقيقه
حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقيقه
قطر سيلندر : 83mm
کورس پيستون : 81.4mm
گيربکس : اتوماتيک 5 سرعته + دنده عقب
نسبت دنده 1 : 0.2894
نسبت دند ه 2 : 0.5384
نسبت دنده 3 : 0.7812
نسبت دنده 4 : 1.0512
نسبت دنده 5 : 1.3428
دنده عقب :0.3
كلاچ
نوع كلاچ : تك صفحه اي خشك
قطر خارجي کلاچ : 200mm
قطر داخلي كلاچ : 132mm
ديفرانسيل : ديفرانسيل جلو و دنده خورشيدي
وزن
وزن خودرو : 1200 (KG)
وزن روي اکسل جلو : 716 (KG)
وزن روي اکسل عقب : 468 :(KG)
سوخت
ظرفيت مخزن سوخت: 70 ليتر
عدد اکتان : 95 RON
درجه آلودگي : Euro II
مصرف خارج از شهر : براساس استاندارد : 9.2 ECE R84
ترکيبي بر اساس استاندارد : 8.5 ECE R101
با سرعت ثابت 90 : 6.8Lit
با سرعت ثابت 120 : 9.2Lit
آلودگي منواکسيد کربن با کاتاليست کانورتور : %0.5
سيستم خنک کننده : 7.4
روغن گيربکس : 2
روغن سيستم فرمان : 1
سيستم الکتريکي
باطري : 12 V 35 Ah
دينام : 80A
استارت : 0.9 KW
نوع باطري : اسيد سرب
سيستم فرمان
شعاع چرخش با هيدروليک 5.5 متر
جعبه فرمان هيدروليک – شانه اي
زاويه چرخش چرخها به سمت داخل/ به سمت خارج : 6.0-5.0 mm
زاويه چرخش چرخها به سمت داخل : 5.43mm
تعليق
مستقل از نوع مک فرسون : جلو
مستقل از نوع فنر پيچشي : عقب
ترمز
دو مداره تحت کنترل با بوستر : سيستم ترمز
ديسکي با پره هاي خنک کننده : ترمز جلو
توپي : ترمز عقب
سيستم ترمز ضد قفل ABS : انتخابي
توع سيستم ضد قفل :4 کانال با سيستم قدرتي EBD توزيع ترمز الکترونيکي
مدل : MK 20E (Continental Teves) ABS
چرخها
تاير : 65/185 88H R15
چرخهاي استاندارد : فولادي 6J15
چرخهاي انتخابي : آلومينيومي 6.5J15
ECU (واحد کنترل الکترونيکي): S2000
تاریخچه ی سمند
از اواسط دهه 70، چند سالى از واردات خودرو مىگذرد، خودروهاى كرهاى به تعداد فراوان و با مدلهاى متنوع وارد شدهاند. معلم اجتماعى سر كلاس درس رو به شاگردان خود مىگويد:دما مردمى هستيم با فرهنگى غنى ولى مدتهاست فرهنگ خود را فراموش كردهايم و به قوانين اجتماعى اهميت نمىدهيم، سر يكديگر كلاه مىگذاريم و فرهنگ كار گروهى را نداريم. بچهها! مردم كره را نگاه كنيد، همه با هم كار مىكنند و توليدات خود را مصرف مىكنند، توليدكنندگان نيز به حقوق مردم احترام مىگذارند، مثال ساده هم صنعت خودروى كره است. حال ما مدتها پيكان انگليسى را بدون كوچكترين تغيير با ايرادات فراوان توليد مىكنيم ولى خودروسازى مانند دوو، خودروهاى مدرن ارزان و با قيافههاى جذاب توليد مىكند، همه بچههاى كلاس، به فكر فرورفتهاند كه ناگهان زنگ مدرسه به صدا درمىآيد. دصنعت خودروى ايران كه پس از پايان جنگ، يك دهه ركود راتجربه كرده بود و همه از آن به عنوان صنعت مرده نام مىبردند و بسيارى نيز عقيده داشتند كارخانههاى خودروسازى بايد تعطيل شوند و ضرورتى براى حضور صنعت خودرو در كشور وجود ندارد، در اين ميان، اين صنعت دوباره راه خود را با پيكان شروع كرد و حال پس از واردات خودرو و ورود اتومبيلهاى متنوع كرهاى، فشار دوباره بر روى اين صنعت، تشديد شده بود كه چرا ما نمىتوانيم خودرويى طراحى كنيم و چرا حتى چراغهاى پيكان نيز تغيير نكرده، از همه جالبتر آن بود كه پژو 405 كه در ابتدا به صورت مونتاژ كامل وارد بازار مىشد، حتى اطلاعات فنىاش در اختيار مهندسان ارشد ايران خودرو نيز قرار نمىگرفت.
طرح خودروى ملى كه ايده آن نيز چندان در ايران تازه نبود، دوباره مدتى پس از پايان واردات خودرو، براى توليد يك پيكان جديد آغاز شد تا به همه ثابت شود ما هم مىتوانيم مانند كره، خودمان به طراحى خودرو بپردازيم. نخستين بار مردم در بازىهاى جام ملتهاى آسياى 96 شاهد تيزرى بودند و طراحى خودروى ملى، آغاز شد اما تا چندى پيش از شروع توليد سمند، از اين خودروى ملى خبرى نبود. در آغاز، طرح خودروى ملى چندان مشكل به نظر نمىرسيد اما پس از شروع طرح، عظمت آن كاملا مشخص شد. طراحى پلتفرم كه در ابتدا غيرممكن به نظر مىرسيد، پس روش پروتن مالزى كه خودروى خود را با طراحى بدنه بر روى پتلفرمهاى ميتسوبيشى، قرار مىداد، انتخاب شد. حال آنكه پس از مدتى، مشخص شد حتى طراحى بدنه نيز كار بسيار دشوارى است. در همين زمان در كشور تايوان شركت فراست اتوموتيو انگلستان، طراحى نمونه اوليه خودرويى بر روى شاسى و قواى محركه خودرو پژو 405 براى توليد در شركت تايوانى را به پايان رسانده بود، ناگهان شركت تايوانى ورشكست شد و شركت فراست اتوموتيو كه براى طراحى خودرو، بسيار هزينه كرده بود اين طرح را به شركتهايى در ايران، آرژانتين و چين پيشنهاد كرد، اين پيشنهاد با اقدامات اوليه براى توليد خودروى ملى، همزمان بود و ايرانخودرو، اين طرح را با اشتياق پذيرفت. مركز تحقيقات ايرانخودرو با جمعآورى فارغالتحصيلان ممتاز دانشگاهها، ازجمله اميركبير و شريف و چند دانشگاه ديگر، پروژه طراحى خودروى ملى را آغاز كرد. طراحى شركت فراست اتوموتيو در ايران، معايب فراوانى داشت، اين خودرو اتاقى به نسبت كوچك و ارگونومى متناسب با افراد قدكوتاه شرق آسيا داشت. كارشناسان مركز تحقيقات ايرانخودرو در كنار كارشناسان فراست اتوموتيو و بعضى كارشناسان خارجى بدنه، ارگونومى و تا حدودى سيستم تعليق را دوباره طرحى كردند، اين طرح را حتى تا امروز شايد بتوان جدىترين طرح كارآموزى كارشناسان داخلى در زمينه طراحى خودرو قلمداد كرد، در طرح سمند، مهندسان ايرانى به صورت مشترك با تيمى خارجى به انجام محاسبات مهندسى خودروى سمند پرداختند، طراحى بدنه با گروه فراست اتوموتيو انگليسى و با همكارى گروهى از مهندسان آلمانى، اتريشى، كرهاى و ايرانى انجام شد. طراحى قالب، در كره صورت گرفت. داشبورد خودرو نيز با الهام از خودرو فولكس واگن و توسط تيمى مشترك از مهندسان آلمانى، اتريشى و ايرانى طراحى شد. ساخت قالب نيز در تايوان انجام شد و در نهايت تغييراتى نيز در سيستم فنربندى و فرمان خودرو به دليل تغيير گرانيگاهها و ايجاد تعادل انجام شد. د
خودروى سمند در ابتدا، قرار بود پيكان جديد باشد و جايگزين اين خودرو با همان قيمت شود اما با ادامه كار و مشخص شدن هزينههاى فراوان، قيمت خودرو را به گونهاى افزايش مىدهد كه ديگر نمىتوانست جايگزين پيكان شود و نام آن به X7 و در نهايت سمند تغيير كرد. اين خودرو به دليل نشان ايرانى تاكنون مورد قضاوتهاى مختلفى قرار گرفته؛ عدهاى آن را خودرويى اسطورهاى مىدانند و عدهاى بر اين عقيدهاند پژو 405 بسيار بهتر از اين خودروست؛ اما واقعيت فنى اين خودرو چيست؟ د
بدنه خودرو، 1.5 برابر خودرو پژو 405، نقطه جوش دارد، اين خودرو در انگلستان توسط شركت مايرا، استاندارد ايمنى اروپا را كسب كرد و بدنه آن آيروديناميكتر از پژو 405 است. فرمانپذيرى اين خودرو نيز از نظر قدرت مانور، بسيار بالاتر از پژو 405 بوده و در پيچها با سرعت بالا، قدرت مانور ايدهآلى دارد؛ به همين دليل توسط نظرسنجىهاى اخير، بهترين سيستم فرمان را حتى بين خودروهايى مانند زانتيا و ماكسيما، از آن خود كرده است، سيستم ترمز اين خودرو با نصب ABS ايمنتر مىشود. مردم معتقدند اين خودرو در مقايسه با پژو 405، بدنه سنگينترى دارد و اين افزايش وزن را علت افزايش سر و صداى بدنه در مقايسه با پژو 405 عنوان مىكنند؛ در حالى كه ورقه بدنه اين خودرو، مشابه 405 است و صداى بدنه خودرو نيز به دليل قاب ستونهاى كنارى است كه به درستى مهار نشدهاند. سيستم فنربندى اين خودرو، نسبت به پژو 405 سختتر است، حال آنكه ايمنى آن نيز بيشتر از پژو 405 است، البته بعضى از ايرادات ازجمله صداى كمكفنر و ياتاقان زدن موتورهاى JPK ، ايرادات ترمز و طراحى نامناسب صندلى، تا حدودى درست است كه در مدلهاى جديد با استفاده از موتور L3 و برقى شدن صندلى و حل مشكل ترمز، تا حدودى برطرف شده است و صداى بدنه نيز با مهار قاب ستونها كنترل شده؛ اما شايد بزرگترين عيب ، نشان ايرانى اين خودرو باشد كه اين خودرو را در كانون توجه قرار داده است. اين خودرو با آنكه نخستين تجربه ما در زمينه طراحى بوده ولى با مشاركت مهندسان ايرانى در كنار مشاوران خارجى، سبب كارآموزى جدى شده است. ساخت داخل بالاى اين خودرو در ابتدا و انتخاب بهترين قطعهسازان وحركت آنها براى توليد قطعات اين خودرو، نيز جهشى را حداقل در بخشى از قطعهسازان ايرانى به وجود آورده است. اين خودرو قرار بود با ساخت داخل بالاى 70 درصد توليد شود، به اين دليل بهترين قطعهسازان انتخاب شدند و در اين زمينه، سرمايهگذارىهاى هنگفتى نيز انجام شد. براى طراحى خطوط توليد، كارهاى عجيب و در عين حال طاقتفرسايى صورت گرفت. پردازنده كامپيوترى به كار رفته در ماشينآلات عظيم كارخانه، آنقدر قوى بودند كه فروش آنها به خاطر ممنوعيت فروش تكنولوژى با كاربردهاى نظامى، منوط به تاييد كابينه انگلستان شد. ظرفيت توليد نهايى اين خودرو 200 هزار دستگاه پيشبينى شد. خط رباتى با همكارى كارخانه هيوندايى كره ساخته شد و امكانات نرمافزارى و قطعات الكترونيك آن را نيز شركت زيمنس تامين كرد. د
با شنيدن اخبار توليد سمند و با حجم عظيم تبليغات تيزرهاى تلويزيونى، با شعار “خودروى ملى افتخار ملى”، اين خودرو به همگان معرفى شد.د
مجلههاى معتبر اقتصادى و خودرويى اروپا، اكثرا با نگاهى مثبت، اين خودرو را ارزيابى كردند تا جايى كه فاينشال تايمز نوشت شايد خودروى سمند، آغاز راهى براى افزايش صادرات غيرنفتى ايران باشد؛ اما در اين سو، رسانههاى داخلى به دليل عملكرد نهچندان موفق سالهاى گذشته، خودرويى را با قيمت 14 ميليون تومان اكثر مردم ايران را در حسرت خريد آن گذاشته است، خودرويى غيرملى دانستند. د
چرا سمند، جايگزين پيكان نشد؟ شايد اصلىترين دليل هزينه طراحى زياد خودرو به همراه گران شدن خود خودرو بود، تا جايى كه با توليد 200 هزار دستگاه در سال نيز قيمت اين خودرو 8.5 ميليون تومان مىشد. از طرف ديگر، به دليل مشكلات فراوان براى صادرات محصولات پژو كه اكثرا با مخالفت اين كمپانى، همراه بود، سمند، راهى جديد براى صادرات خودرو بود اما سرمايهگذارى بر روى بازارهاى صادراتى، به هزينه فراوان براى ايجاد زنجيره خدمات پس از فروش نياز داشت كه تنها با ارائه مدلهاى متنوعتر، امكانپذير بود؛ اما چگونه پلتفرم 405، ديگر قديمى بود پس نياز به پلتفرم جديد ضرورى به نظر مىرسيد ولى طراحى پلتفرم بسيار پرهزينه است. براى اين هدف، چند راه پيشنهاد مىشد: پلتفرم مشترك با خودروسازان برتر، تا هم قطعهسازان ما با رشد و انتقال دانش فنى، وارد زنجيره جهانى شوند و هم ما صاحب دانش ساخت پلتفرم شويم. روش دوم كه راه طولانى مدت است. طراحى مشترك پلتفرم بين چند خودروساز رده دوم مانند پروتن و تاتاموتور است تا هزينه طراحى در تيراژ بالا، سرشكن شود و با استفاده از مشاوران خارجى، صاحب دانش طراحى پتلفرم كه ارباب حلقههاى خودروسازى است، شويم. روش سوم، طراحى بخشى از پلتفرم مانند موتور براى استفاده در خودروهاى گوناگون است كه با استفاده از مشاوران خارجى امكانپذير است. د
روش چهارم نيز طراحى خودرو بر روى پلتفرم مشترك است كه در عين سادهتر بودن، نسبت به ديگر روشها، به پلتفرم نياز داشت. راه ديگرى كه پيشنهاد شده، روش تركيبى است كه ما روش اول يعنى همكارى مشترك در پلتفرمى را با خودروسازان مطرح، آغاز كنيم و روش چهارم را نيز با استفاده از اين راه، پيش ببريم و در كنار آن، از موتورهاى طراحى خودمان در خودروهاى نشان داخل استفاده كنيم تا انتقال دانش ساخت پلتفرم ما بقاى صنعت خودرو و اتصال به زنجيره جهانى خودرو را در كنار طراحى خودروهايى با نشان ايرانى را نيز بر روى اين پلتفرمهاى مشترك، داشته باشيم و در كنار اين روش، براى به دست آوردن حلقه طلايى خودروساز شدن، روش دوم يعنى طراحى پلتفرم مشترك با خودروسازان درجه دوم را با تمام موارد مطرح شده، پيگيرى كنيم.د
آنچه مشخص است، سمند سبب به وجود آمدن نسلى در صنعت خودرو ايران شد كه قبلا وجود نداشت و مهندسان ايرانى با كارآموزى در طراحى اين خودرو، تجربيات فراوانى به دست آوردند و حال، ادامه رشد صنعت خودرو و در كنار آن، ادامه توليد با نشان خودمان و همچنين زنده ماندن در اين راه، بسيار سخت است و شايد با روشهاى تركيبى در كنار مشاركت با شركتهاى خارجى و توليد با نشانهاى بينالمللى، بتوانيم نشان خود را نيز داشته باشيم. بايد منتظر بود و ديد آيا همانگونه كه هيوندايى به مظهر اراده ملى كره يا پروتن به روح غرور مردم مالزى تبديل شدهاند، روزى خواهد رسيد كه مردم ايران به خودروسازانشان، افتخار كنند؟
سمند خودروی مورد علاقه مردم روسیه است
تقاضا برای خریدخودروی سمند در روسیه بیش از عرضه ایران خودرو به این کشور است. محمد انصاری در گفتگو با خبر نگار مهر در مشهد افزود : سمند به عنوان خودروی ملی ایران توانسته است بازار خوبی در کشور روسیه به دست آورد به نحوی که این خودرو تقاضای زیادی برای خرید دارد . سفیر روسیه گفت : ایران خودرو هوشمندانه وارد بازار روسیه شد و این موضوع به تحکیم روابط این شرکت در بازار روسیه کمک زیادی کرده است . وی به کیفیت سمند اشاره کرد و گفت : کیفیت این خودرو در حد بسیار بالایی است به نحوی که تا کنون یک مورد شکایت در خصوص کیفیت این خودرو گزارش نشده است . وی اضافه کرد : سمند به عنوان خودروی ملی ایران از جایگاه ویژه ای بین مردم روسیه برخوردار است به طوری که هر روز شاهد تردد بیشتر این خودرو در بازارهای روسیه خواهیم بود . وی با بیان اینکه در آینده نزیک سمند در همه بازارهای بین المللی عرضه خواهد شد اظهار داشت : کیفیت بالا، زیبایی و قیمت مناسب سمند توان رقابت با خودروهای خودرو سازان جهانی را به این خودرو داده است . انصاری به بازدید خود از نمایشگاه مشهد اشاره کرد و گفت : این نمایشگاه عرصه قدرت نمایی خودرو سازان داخلی و خارجی را فراهم آورده است . سفیر ایران در روسیه اضافه کرد : حضور قدرتمند ایران خودرو در این نمایشگاه توانست توانمندی خودرو سازان ایرانی را نشان بدهد.
سمند از قوی ترین خودروهای روز جهان شناخته شد.
نتایج آزمایشات انجام شده درانگلستان در ارتباط با خودرو سمند نشان داد که این خودرو یکی از قوی ترین خودروهای روز جهان است .این آزمایش ها توسط شرکت میر انجام شده و نتایج آن نشان می دهد که سمند یکی از بهترین خودروهای روز از نظر پایداری Handelig است و از پایداری بالایی بویژه در پیچ های تند جاده ای برخوردار است وبا توجه به استانداردهای روز اروپا از نظر پایداری در سطح بسیاری خوبی قرار دارد.
رییس اداره کل رضایت مشتری ایران خودرو در این باره اعلام کرد: تمامی تست های لازم بر اساس استاندارد اروپا ، با حضور استادان مجرب و با تجربه اروپایی انجام شد که خودرو ملی ایران دراین تست های استاندارد اروپا ، نمرات بالایی را کسب کرد.
حسین خسرو شاهی که مسوولیت تیم اعزامی تست سمند در انگلیس را بر عهده داشته است، گفت: خودرو سمند از نظر موتور و بدنه ، قابلیت های لازم را برای تقویت به منظور حضور در مسابقات بزرگ رالی دارد.
به گفته وی، یکی از مهمترین نتایج بدست آمده در مورد این خودرو ، تست CRASH یا برخورد با مانع بود که نتایج آن روشن کرد . سمند یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین خودروهای روز جهان است و این نتایج مورد تحسین استادان تست اروپایی واقع شد.
وی تصریح کرد: سمند در بررسی ها و نظر سنجی های انجام شده ، بویژه در طول نمایشگاه بین المللی خودرو تهران ، نمره خوبی گرفت و نشان داد که میزان رضایتمندی مشتریان از این خودرو بسیار بالاست.
گروه خودروهای مسابقه ای سمند، اوایل تابستان امسال در یک مسابقه رالی در استان خراسان و در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد ، مقام اول را در بین گروههای مختلف شرکت های خودرو ساز کشور کسب کرد.
مهندس خسروشاهی در ادامه با تاکید بر وجود برخی مشکلات برای تمامی خودروها را طبیعی دانست و تصریح کرد: در تمام دنیا برای تست خودرو و تعیین ضرایب اطمینان و کیفیت آن چند پارامتر جانبی از جمله کیفیت جاده کیفیت آب مصرفی خودرو ، کیفیت بنزین ، روغن مصرفی و در نهایت کیفیت رانندگی را نیز در نظر گرفته و بررسی می کنند که متاسفانه این مساله در کشور ما چندان جدی گرفته نمی شود.
مهندس خسرو شاهی با بیان این که ” هنوز خیلی ها مزایای سمند را در ایران نمی دانند” ، گفت: سمند یکی از افتخارات فرزندان ایران است که با تلاش شبانه روزی و تعصب ملی آنان در مجموعه ایران خودرو طراحی و تولید شده و به نظر می رسد که دیگران بیش از ما به ارزشهای آن پی برده باشند.
سمند اولین خودرو ملی ایران است که تمامی حقوق ، امتیازها و مالکیت معنوی آن به ایران تعلق دارد. کار طراحی این خودرو از سال 76 در ایران خودرو آغاز و از سال 80 تولید و به بازار داخلی عرضه شد.
و اما سمند سریر
سریر خودرویی در کلاس لیموزین است که از امکانات ویژه ای جهت رفاه سرنشینان برخوردار است مانند: یخچال برای سرنشین عقب دو عدد LCD برای سرنشین عقب و دستگاه پخش DVD صندلی های راحت با گرمکن و سرد کن و… این مدل سمند از لحاظ ظاهری فرق چندانی با سمند LX ندارد فقط از افزایش 30سانتیمتری طول خودرو می توان به فرق این دو مدل پی برد.
اما سریر از لحاظ قوای محرکه بسیار برتر از مدل پیشین است.در این خودرو از موتورXU7JP4استفاده شده با حجم 1761 سی سی و قدرت 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه،حال آنکه در مدل های پیشین سمند از موتور XU7JP/L3با حجم 1761 سی سی وقدرت 98 اسب بخار استفاده شده بود که بزرگترین تفاوت میان این دو خودرو است سیستم فنربندی این خودرو بسیار نرم است به طوری که در تکان های شدید کمترین لرزش به سرنشینان وارد می شود.
به گفته ی آقای منوچهر منطقی مدیرعامل شرکت ایران خودرو در سیستم فنربندی این خودرو ازجدیدترین تکنولوژی شرکت تویوتا ژاپن بهره گرفته شده که باعث رفاه هرچه بیشتر سرنشین می شود.آقای منطقی همچنین افزود:هیچ خودروی تولیدی این شرکت از لحاظ نرمی فرمان وسیستم فنربندی با سریر قابل مقایسه نیست و این خودرو در این فاکتورها کاملاً با خودروی زانتیا رقابت می کند.ولی ایرادی که کارشناسان هیوندای کره جنوبی بر این خودرو وارد کردند راجع به دید سرنشین عقب است که به دلیل عریض تر شدن دربهای عقب خودرو به وجود آمده و تا حدودی دید سرنشینان عقب را محدود کرده است.این خودرو در تاریخ 3/12/1383 توسط شرکت مایرا انگلستان استاندارد ایمنی را پس از 3روز تست Crash کسب کرد.لازم به ذکر است حداکثر سرعت قابل دسترسی با این خودرو(طبق نظر شرکت سازنده)185کیلومتر برساعت است و این خودرو استاندارد زیست محیطی(گازهای آلاینده) یورو3000را از موسسه استاندارد بین الملل کسب کرد و مصرف سوخت این خودرو در بزگراه در ازای هر صد کیلومتر 8/7 لیتر و در شهر 2/9لیتر اعلام شده و شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو 12 ثانیه است وزن خودرو بدون سرنشین 1280 کیلوگرم اعلام شده است.
LX مشخصات فنی سمند
وزن ها
وزن تقريبی خودروی بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافی: 1200 کیلوگرم
حداکثر وزن قابل حمل توسط خودرو : 1160 کیلوگرم
حداکثر بار بر محور جلو: 716 کیلوگرم
حداکثر بار بر محور عقب : 468 کیلوگرم
ابعاد خودرو
فاصله محورچرخهای(عقب تا عقب خودرو/ جلو) : 964 /866
فاصله عرضی چرخهای جلو : 1440
عرض خودرو از آيينه های جانبی : 1720
فاصله عرضی چرخهای عقب : 1450
طول خودرو : 4410
ارتفاع خودرو : 1460
فاصله چرخه : 2670
مشخصات فنی موتور
XU7JPL3 injection : نوع موتور
حجم موتور : 1761 سی سی
عداد سيلندر : 4 خطی
حداکثر گشتاور : ۱۵۳ نيوتن متر در ۳٠٠٠ دور در دقيقه
حداکثر قدرت موتور : ۱٠٠ اسب بخار در ٦٠٠٠ دور در دقيقه
انژکتوری چند نقطه ای : انژکتوری چند نقطه ای
نوع سوخت : نزين سوپر بدون سرب با اکتان ۹۵
تعدادسوپاپ : 8
استاندارد حد آلايندگی : Euro2
سيستم احتراق : سیستم جرقه دوبل
انتقال قدرت
New Node
جعبه دنده : دستی
کلاج : شامل يک ديسک ويک صفحه کلاج از نوع ديافراگمی فنری
فرمان
نوع فرمان : فرمان هیدرولیک
نوع دنده : دنده شانه ای و پینیون
قطر دایره چرخش خودرو : 11 متر
تعداد دورچرخش قفل به قفل فرمان :1/3 دور
ترمز
نوع ترمز : ترمز هيدروليکی بوستر دار دومداره
نوع ترمز جلو : دیسکی
نوع ترمز عقب : کاسه ای
ترمز ضد قفل : ABS
مدل ترمز ضد قفل : چهار کاناله همراه EBD
تعلیق
تعليق جلو : سيستم مستقل جلو از نوع Macpherson شامل فنر لول وکمک فنرهای هيدروليکی يک پارچه همراه با ميل موج گير
تعليق عقب : سيستم تعليق نيمه مستقل عقب ، شامل دو ژامبون ، يک فنر پيچشی به طور عرضی و کمک فنرهای هيدروليکی
ظرفيت ها و مواد مصرفی( ليتر)
باک بنزين : ٦٦ ليتر
حجم فضای صندوق عقب : ۵ دسی متر مکعب يا ۵٠٠ ليتر
سيستم خنک کننده (حالت خشک) : ٤/٧ ليتر
روغن موتور (با فيلتر) : ۵ ليتر
جعبه دنده (حالت خشک) : ۲ ليتر
روغن هيدروليک فرمان : ۱ ليتر
مخزن شيشه شوی :٤/۳ليتر
ميزان پر کردن مدار روغن ترمز :٤٨/٠ليتر
نوع روغن موتور : Total Quartz 7000 10w40 or Total Quartz 5000
نوع روغن هيدروليک فرمان : AFT DextronII-D
نوع روغن ترمز : Dot4
چرخ ها ولاستیک ها
لاستيکها : 185/65 R15 88H
چرخها : رينگ آلومينيومی وفولادی
تجهیزات الکتریکی
نوع باطری :اسيد سرب
توان باطری : ۵۵ آمپر ساعت
ولتاژ :۱۲ ولت
سيستم شارژ:آلترناتور يا دينام
آلتر ناتور يا دينام:٨٠ آمپر
واحد کنترل الکترونيکی:ساژم ۲٠٠٠
استارت : .۹/٠ کيلو ولت
کارايی(عملکرد)
شتاب . تا 100 کيلو متر در ساعت : ۱۱/۹ثانيه
مصرف سوخت ( ليتر در هر 100 کيلومتر)
ميانگين مصرف (خارج شهر) بر اساس استانداردECE R84 : لیتر 2/9
سرعت ثابت 90 کيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECE R84 :ليتر 8/6
ميانگين مصرف ( داخل وخارج شهر) بر اساس استاندارد ECE R101 : ليتر 5/8
حد آلايندگی گاز منوکسيد کربن با وجود مبدل کاتاليزوری : ۹/٠ گرم در هر کيلومتر
سرعت ثابت 120 کيلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECE R 84 : لیتر 2/9