شرح وظايف مديريت بودجه ، تشكيلات و منابع انساني    

_ تهيه و تنظيم بودجه (جاري ، عمراني ، تملك دارائيهاي سرمايه اي و … ) دانشگاه با همكاري واحدهاي ذيربط .

_ بررسي بودجه پيشنهادي واحدهاي مختلف و تلفيق و هماهنگي بودجه پيشنهادي در چارچوب اهداف و ضوابط دانشگاه .

_ تهيه و تنظيم موافقت نامه هاي لازم پس از تصويب و ابلاغ بودجه براساس برنامه ها و فعاليت ها .

_ ابلاغ بودجه مصوب به واحدهاي دانشگاه و نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات در قالب برنامه ها و فعاليت ها با همكاري مديريت مالي .

_ پيش بيني اعتبارات ارزي دانشگاه به منظور ماموريتهاي علمي و … و تامين تجهيزات ، لوازم ، كتب و نشريات موردنياز .

_ تهيه و تدوين برنامه نيروي انساني با توجه به سياستها و برنامه هاي ميان مدت و بلند مدت دانشگاه و ملحوظ داشتن وضعيت عرضه و تقاضا ( ورود و خروج ) نيروي انساني و پيشنهاد به مراجع ذيربط جهت تصويب .

_ انجام بررسي هاي ساختاري در رابطه با وضعيت واحدهاي سازماني دانشگاه و نحوه سازماندهي پست هاي سازماني با توجه به نيازها و برنامه هاي آتي و پيشنهاد طرح هاي ساختاري موثر و كارآمد جهت تصويب به مراجع ذيربط .

_ مطالعه و بررسي مستمر شرح ماموريتها و وظايف واحدها و پست هاي سازماني به منظور ايجاد تعادل ، تناسب و توازن تشكيلاتي و توسعه و غني سازي مشاغل .

_ تهيه و تدوين دستور العملها و آيين نامه هاي مرتبط با نيروي انساني ( انتخاب و انتصاب ، تشويق و تنبيه و ..) و پيشنهاد به مراجع ذي صلاح جهت تصويب با همكاري و مشاركت مديريت امور كاركنان و رفاه .

_ مستند سازي فرآيندها و روش هاي انجام كار و تجزيه و تحليل آنها به منظور بهبود مستمر فرآيندهاي كاري .

_  کارسنجی و زمان سنجی وظایف و فعالی تهای پس تهای سازمانی به منظور تهیه استاندارد نیروی انسانی مورد نیاز و پیشنهاد به مراجع مافوق.

_ تجزیه و تحلیل مشاغل غیرهیات علمی موجود دانشگاه و تهیه و تدوین شرح مشاغل و شرایط احراز آنها.

_ طراحی مسیر شغلی و برنام هریزی کار راه ههای شغلی کارکنان.

_ انجام کلیه امور مربوط به نیازسنجی، برنامه ریزی و ارزشیابی آموزش کارکنان غیرهیات علمی.

_ نظارت بر نحوه برگزاری و اجرای دور ههای آموزشی کارکنان توسط مراکز و موسسات آموزشی.

_  برنامه ریزی به منظور شناسایی نیازهای آموزشی و توانمند سازی کارکنان و مدیران دانشگاه.

_  مطالعه و بررسی رویکردهای ارزشیابی عملکرد کارکنان و تهیه طر حهای مناسب ارزشیابی عملکرد با توجه به شرایط دانشگاه با همکاری مدیریت امور کارکنان و رفاه.

_  بررسی و مطالعه وضعیت استقرار فیزیکی نیروی انسانی و تجهیزات و پیشنهاد آرایش مناسب جا و مکان

_  بررسی و مطالعه نظا مهای جبران خدمت (حقوق و مزایا) کارکنان و تهیه و تدوین طرح مناسب در این رابطه با همکاری مدیریتهای ذیربط.

_ ایجاد و بهنگام سازی سیستم اطلاعات منابع انسانی،مالی ،فنی و….

_  تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات واصله از واحدهای ذیربط و تهیه گزارشهای(کمی _ تحلیلی   موردی و دورهای لازم جهت ارائه به مسئولین ذیربط.

_ همکاری در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان با مدیریت امور کارکنان و رفاه.

_ مطالعه و بررسی رویکردهای نوین مدیریتی و تطبیق آنها با شرایط دانشگاه به منظور بومی سازی و استقرار.

 شرح وظايف كارشناسان :

  كارشناس برنامه ريزي بودجه جاري :

–         ارتباط مستمر با كارشناسان  بودجه وزارت متبوع و سازمان مديريت

–         ارتباط مستمر از طريق شبكه با اداره اعتبارات و امور مالي

–         شركت در دوره هاي بودجه براي به روز شدن اطلاعات

–         جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي و اعتبارات درخواستي واحد ها بر اساس هزينه عملكرد واقعي واحدها

–         ارائه بودجه تنظيم شده به هيات امنا و دفاع از موارد آن

–         نگهداري دفاتر اعتبارات بودجه بر حسب فعاليت ها و طرح ها

–         همكاري با مسئولين امر در تهيه و تنظيم و پيشنهاد بودجه دستگاه مربوط

–         نظارت بر نحوه ي تكميل فرم هاي مختلف بودجه براساس دستورالعمل سالانه بودجه

–         شركت در كميته هاي مختلف به منظور بررسي اعتبارات در خواستي واحدها و دفاع از آن

–         بررسي و نظارت بر پياده كردن ارقام بودجه در فرم هاي مختلف

–         بررسي و نظارت بر پيش بيني درآمد و برآورد هزينه ي فعاليت ها و طرح ها و برنامه ها

–         بررسي تهيه پيشنهاد اصلاحيه يا متمم بودجه در صورت لزوم

–         اظهار نظر و بررسي كليه مسائل مالي و بودجه اي كه ارجاع مي شود  

–         برنامه ريزي زمان بندي شده بر اساس بودجه ي تصويبي دانشگاه

–         برنامه ريزي اعتبارات حاصل از تبصره ها و رديف هاي بودجه ي كل كشور

–         مطالعه و بررسي طرح ساماندهي نظام بودجه نويسي دانشگاه

–         مطالعه و برنامه ريزي جهت مكانيزه كردن بودجه نويسي

–         نظارت بر تعيين و تخصيص اعتبارات و ابلاغ به مديريت مالي

پي گيري قراردادهاي منعقده ( اين بند توسط كارشناسان مربوط تهيه مي شود و ماحصل كار به كارشناس برنامه و بودجه ارائه مي شود تا در تكميل فرم ها استفاده نمايد )

 كارشناس برنامه ريزي بودجه عمراني

–          ارتباط مستمر با كارشناسان  بودجه وزارت متبوع و سازمان مديريت

–         ارتباط مستمر از طريق شبكه با اداره اعتبارات و امور مالي

–         شركت در دوره هاي بودجه براي به روز شدن اطلاعات

–         جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي و اعتبارات درخواستي واحد ها بر اساس هزينه عملكرد واقعي واحدها

–         ارائه بودجه تنظيم شده به هيات امنا و دفاع از موارد آن

–         نگهداري دفاتر اعتبارات بودجه بر حسب فعاليت ها و طرح ها

–         همكاري با مسئولين امر در تهيه و تنظيم و پيشنهاد بودجه دستگاه مربوط

–         نظارت بر نحوه ي تكميل فرم هاي مختلف بودجه براساس دستورالعمل سالانه بودجه

–         شركت در كميته هاي مختلف به منظور بررسي اعتبارات در خواستي واحدها و دفاع از آن

–         بررسي و نظارت بر پياده كردن ارقام بودجه در فرم هاي مختلف

–         بررسي و نظارت بر پيش بيني درآمد و برآورد هزينه ي فعاليت ها و طرح ها و برنامه ها

–         بررسي تهيه پيشنهاد اصلاحيه يا متمم بودجه در صورت لزوم

–         اظهار نظر و بررسي كليه مسائل مالي و بودجه اي كه ارجاع مي شود  

–         مطالعه و برنامه ريزي در حالت هاي تحقق طرح جامع مصوب و نيازهاي دانشگاه

–         جمع آوري اطلاعات و بررسي هاي لازم به منظور پيش بيني بودجه سالانه

–         بررسي و مبادله موافقت نامه هاي مربوط به طرح هاي عمراني

–         بررسي و اظهار نظر در مورد قراردادهاي مهندسان مشاور و پيمانكاران مطابق بخشنامه هاي سازمان

–         تعيين ابلاغ اعتبار طرح ها و پروژه اي تحقيقاتي به واحد هاي مربوط

استعلام در مورد نياز هاي واحدها و تجهيزات 

كارشناس برنامه ريزي بودجه درآمد اختصاصي

–         ارتباط مستمر با كارشناسان  بودجه وزارت متبوع و سازمان مديريت

–         ارتباط مستمر از طريق شبكه با اداره اعتبارات و امور مالي

–         شركت در دوره هاي بودجه براي به روز شدن اطلاعات

–         جمع آوري بودجه هاي پيشنهادي و اعتبارات درخواستي واحد ها بر اساس هزينه عملكرد واقعي واحدها

–         ارائه بودجه تنظيم شده به هيات امنا و دفاع از موارد آن

–         نگهداري دفاتر اعتبارات بودجه بر حسب فعاليت ها و طرح ها

–         همكاري با مسئولين امر در تهيه و تنظيم و پيشنهاد بودجه دستگاه مربوط

–         نظارت بر نحوه ي تكميل فرم هاي مختلف بودجه براساس دستورالعمل سالانه بودجه

–         شركت در كميته هاي مختلف به منظور بررسي اعتبارات در خواستي واحدها و دفاع از آن

–         بررسي و نظارت بر پياده كردن ارقام بودجه در فرم هاي مختلف

–         بررسي و نظارت بر پيش بيني درآمد و برآورد هزينه ي فعاليت ها و طرح ها و برنامه ها

–         پيش بيني و برآورد درآمد اختصاصي دانشگاه

–         توزيع و تقسيم درآمد اختصاصي دانشگاه به تفكيك حوزه هاي مختلف

–         نظارت بر نحوه هزينه كرد درآمد اختصاصي در حوزه هاي مختلف

–         بررسي و تحليل عملكرد درآمد اختصاصي در بودجه تفصيلي

–         بررسي و ارائه راهكارهاي مناسب جهت افزايش درآمد اختصاصي

–         ارتباط و هماهنگي با حوزه هاي درآمدزاي دانشگاه جهت ارتقا سطح درآمد دانشگاه .

 كارشناس بهبود روشها

–         مطالعه و بررسي و نظارت بر روش هاي انجام كار ، تنظيم نمودار جريان كار در وضعيت موجود

–         تجزيه و تحليل روش هاي انجام كار

–         بهينه سازي سيستم ها و روش ها و راهنمايي و ارشاد آنان در انجام وظايف مربوطه

–         نظارت و راهنمايي در تهيه و تنظيم جدول تقسيم كار

–         تلاش در جهت استفاده از فناوريهاي نوين اطلاعات به منظور افزايش بهره وري و بالا بردن راندمان

–         نظارت و راهنمايي در بررسي آرايش جا و مكان و كمك و ارشاد به منظور ارائه طرح هاي جديد در استقرار كاركنان با هدف افزايش كارايي

–         تلاش در جهت ارائه راهكارهاي نظر به كاهش هزينه و افزايش بهره وري پرسنل و مالي و غيره

 كارشناس آمار و اطلاعات

–  اقدام و نظارت در جمع آوري اطلاعات و ارائه آن ها جهت تهيه طرح هاي آماري

–         انجام مطالعات تطبيقي در زمينه هاي مرتبط با بودجه ، پرسنل ، امكانات و ابنيه

–         تهيه جداول داده ها و ستاده ها

–         تهيه طرح هاي آماري و اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد ، شاخص ها

–         شناسايي ، مطالعه و بررسي منابع اطلاعاتي و ارائه نتايج علمي حامل از اطلاعات جمع آوري شده و پژوهشهاي آماري

–         بررسي فرآيند توليد ، آمار و اطلاعات واحدهاي مختلف دانشگاه و تعيين تنگناها و ناهماهنگي هاي موجود پيشنهاد و بهبود سيستم ارائه آمار و اطلاعات

–         تهيه و انتشار عملكرد و فعاليت هاي انجام شده با استفاده از روش هاي مدرن آماري كمي و كيفي

–         نظارت بر تهيه شاخص ها و روشهاي تهيه آمار و اطلاعات

–         ارتباط با سازمان مديريت و برنامه ريزي جهت به روز كردن اطلاعات و آشنايي با روشهاي جديد آماري

–         مقايسه وضعيت موجود دانشگاه با ساير دانشگاه ها جهت اطلاع از كسري امكانات و تسهيلات

–         بررسي نرم افزارهاي آماري جهت پيشبرد وضعيت موجود

 كارشناس تشكيلات

–         بررسي مستمر ساختار سازماني و تشكيلاتي ، طراحي ساختار جديد مبني بر نتايج حاصله از بهبود روش ها و پيشنهاد آن به مقامات

–         استفاده از فنون كمي( نمودارها و شبكه ها ) در برنامه ريزي و كنترل در بهبود نيروي انساني در سازمان

–         بررسي طرح هاي پيشنهادي براي اصلاح ساختارسازماني،انجام اصلاحات مورد لزوم در طرح هاي ارائه شده

–         شركت در كميته هاي تخصصي طبقه بندي مشاغل و نظارت در تهيه طرح هاي طبقه بندي مشاغل و طرح هاي انگيزشي كاركنان

–         پاسخ استعلامات امور اداري در زمينه تشكيلات و مشكلات اجرايي طرح هاي طبقه بندي مشاغل  

بررسي شكوائيه هاي كاركنان در ارتباط با نحوه ي تطبيق با طرح طبقه بندي مشاغل و ارائه رهنمود هاي لازم به امور اداري و كارگزيني

 كارشناس آموزش و برنامه ريزي نيروي انساني

–         شناخت سياست ها و خط مشي نظام اداري در زمينه ي آموزش كاركنان

–         مطالعه و بررسي به منظور شناخت نيازهاي آموزشي كاركنان

–         ارزشيابي دوره هاي آموزشي در حين اجراء و بعد از دوزه به منظور بررسي و تجزيه و تحليل پيشنهادها و بهبود آموزش

–         برنامه ريزي و برگزاري سمينارهاي مختلف آموزشي

      –    كار سنجي و زمان سنجي وظايف و فعاليت ها به منظور تهيه استاندارد نيروي انساني مورد نياز

–         انجام كليه امور مربوط به نياز سنجي ، برنامه ريزي و ارزشيابي

شرح وظایفمدیریت بودجه
Comments (0)
Add Comment