اصول تهیه و بکارگیری آهک

806

سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی است که عمدتا از کلسیت معدنی تشکیل شده است.[۱]

در واقع هدف از تهیه آهک، تبدیل سنگ آن به حالت قابل مصرف و تبدیل مجدد آن به سنگ آهک، پس از مصرف می باشد.

بعد از تهیه سنگ آهک CaCO3 از معادن مربوطه، آنرا درون کوره های مخصوص قرار داده و با قراردادن آن تحت درجه حرارت ۹۰۰ درجه سانتی گراد، رطوبت همراه سنگ تبخیر شده و ترکیب CaCO3 را در کوره های مکانیزه یا سنتی می شکنند و آنرا تبدیل به آهک زنده با فرمول CaO و گاز CO2 می کنند. :گازکربنیک به همراه سایر گازها از دودکش کوره خارج می گردد.

آهک زنده را با آب ترکیب و تبدیل به آهک شکفته با فرمول Ca(OH)2 می کنند. این ماده که از دسته قلیایی هاست میل ترکیبی فراوانی با اسیدها دارد.

در نهایت آهک شکفته را به صورت خالص، با خاک یا ماسه به عنوان شفته آهکی در اندود یا ملات به کار می برند.

با گذشت زمان گاز دی اکسید کربن موجود در هوا با رطوبت محیط ترکیب شده و ایجاد اسید ناپایداری می کند که به داخل ملات نفوذ می کند و با آن ترکیب شده و موجب ایجاد دوباره CaCO3 می شود. این عمل بسته به مکان کاربرد، رطوبت محیط، میزان گرمای هوا، ضخامت و نوع ملات، حتی تا ماه ها به طول می انجامد.

در صورت وجود ناخالصی های سیلیسی یا آلومینی، ملات به صورت آبی خشک می شود و تشکیل سیلیکات و آلومینات کلسیم می دهد که سبب مشابهت خواص این ملات و سیمان می گردد.[۲]

خواص آهک زنده

آهک زنده ماده ای سفیدرنگ با درجه ذوب ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد است. به دلیل بالا بودن دمای ذوب، از آن برای اندود نمودن سطح کوره ها استفاده می کنند. این ماده میل ترکیبی فراوانی با آب دارد و به همین دلیل در نگهداری آن می بایست دقت خاصی مبذول شود.[۳]

معادن

مرغوب ترین سنگ آهک ایران مربوط به معدن پیربکران در ۳۰ کیلومتری اصفهان است .

این معدن توسط کارشناسان روس برای تامین سنگ آهک مورد نیاز ذوب آهن اصفهان اکتشاف گردیده است .

گدازه

  1. گدازه، سنگ مذابی است که به سطح زمین رسیده است و می‌تواند شبکه غارهای طولانی و گسترده ای را پدید آورد. مکانیسم این کار شبیه حفر کردن یا ایجاد خوردگی در صخره های قدیمی و موجود نیست. بلکه با جامد شدن آهسته جریان گدازه، غارهایی در درون صخره تازه، تشکیل می‌شود. گدازه در امتداد شیب جریان می‌یابد و شکلی شبیه ” زبانه ” درست می‌کند.
  2. درون زبانه، تونلی از مواد مذاب وجود دارد که سریعتر از گدازه های اطرافش حرکت می‌کند، درست به همان شکلی که در یک رودخانه جریانی سریعتر، معمولا در عمیق ترین نقطه آن، وجود دارد.
  3. اول گدازه های کندتر که در کناره جریان قرار دارند، سرد می‌شوند یعنی جریان گدازه فقط در وسط مسیر باقی می‌ماند. سپس با سرد شدن گدازه‌ها قشری سخت روی آنها را می‌گیرد که ابتدا در اطراف و سپس در وسط خط جریان پدید می‌آید. مجرای لوله ای پدید آمده، حرارت را در خود حفظ می‌کند و گدازه همچنان درون آن جریان می‌یابد.
  4. با پایان یافتن جریان مذاب، گدازه های درون مجرا به بیرون جاری می‌شوند و مجرا خالی می‌ماند. صخره مذاب انتهای مجرا را مسدود می‌کند و به این ترتیب در غار به وجود آمده را بر روی غار نوردان می‌بندد. جریان بعدی گدازه ای، معمولا روی سطحی قرار دارد که در آنجا بخش نازک سقف غار فرورفته است. طولانی ترین غار شناخته شده گدازه ای در هاوایی قرار داشته و بیش از 30 مایل طول دارد.

 رسوب‌شناسی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری, جستجو

کانی‌های سنگین (تیره) که در شن‌زار کوارتز نهشته شده‌اند. (چنای، هند)

رسوب‌شناسی مطالعهٔ رسوب‌های نوین چون ماسه، گِل، رُس، و درک فرایندهایی که آن‌ها را نهشته می‌کند را دربر می‌گیرد. رسوب‌شناسان درک خود از فرایندهای نوین را برای تفسیر تاریخ زمین‌شناسی با مشاهدهٔ سنگ‌های رسوبی و ساختارهای رسوبی، به کار می‌گیرند.

سنگ‌های رسوبی بیش‌تر سطح زمین را پوشانده‌اند، بیش‌تر تاریخ زمین را ثبت کرده، و اطلاعات فسیلی را محافظت کرده‌اند. رسوب‌شناسی با چینه‌شناسی در ارتباط تنگاتنگ می‌باشد.

سنگ‌شناسی رسوبی

در متن این مقاله از هیچ منبع و مأخذی نام برده نشده‌است.
شما می‌توانید با افزودن منابع بر طبق اصول اثبات‌پذیری و شیوه‌نامهٔ ارجاع به منابع، به ویکی‌پدیا کمک کنید.
مطالب بی‌منبع احتمالاً در آینده حذف خواهند‌ شد.

به همه سنگهایی که تحت تاثیر فرایندهای بیرونی تغییر دهنده سطح زمین ایجاد میشوند سنگ روسوبی اطلاق میشود.سنگهای رسوبی و رسوبات قدیمی تحت تاثیر مجموعهای از فعالیتهای فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی تخریب و تجزیه میشوند ورسوبات جدیدی را در بستر قدیمی و یا با حمل به محیط رسوبی دیگر به وجود می‌اورند.

به طور کلی عوامل موثر بر رسوبات تشکیل دهنده سنگهای رسوبی به شرح زیر است:

  • سنگ منشا که ذرات تخریبی را تشکیل میدهد.
  • نوع و ویژگیهای هوازدگی که موجب متلاشی شدن سنگ منشا می‌شود.
  • عوامل تغییر دهنده شرایط حمل و نقل و مسافتی که از منشا تا محیط رسوبی طی کرده‌اند.
  • ویژگیهای محیط رسوبی که رسوبات در ان ته نشین شده‌اند.

پانل های سازه ای:

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها کاهش وزن تیغه های بار بر در ساختمان است.یکی از روش های نیمه پیش ساخته  روش ساخت وساز به کمک پانل ها ی ساندویچی پیش ساخته تردی  را نام بردکه با نام  های تجاری مختلف از قبیل :پوما سپ وسیلانوبا این روش تا دو طبقه ساختمان با استفاده از باربری قطعات مورد نظر ساخته میگردد.

پانل هابه دو گروه تقسیم میشوند:

۱_سازه ای

۲_غیر سازه ای

پانل های سازه ای در موادر د سازه ای وغیر سازه ای بکار برده میشود:

۱_پانل های ساندویچی یا بتن پاششی

۲-پانل  با هسته لانه زنبوری

۳_پانل های اف.آر.پی

پانل های ساندویچی با بتن پاششی

پانل های سه بعدی ساندویچی از جمله کامپوزیت های پلیمری میباشند.ساندویچ پانل مصرفی به عنوان نام وپوشش دیواری بصورت کنگره ای وصاف ونوع سقفی ان با بر جستگی  هایی به صورت شادولاین میباشد.

پانل های سقفی  دیافراگم کف را تشکیل میدهد این پانل ها در کنار یکدیگر مستقر شده وروی پانل های دیوار نصب میگردند.

پانل های دیوار علاوه بر این که جداکننده فضا های معماری هستند.

 نقش دیوار بار برقائم و دیوار برشی در برابر بار های جانبی را هم ایفا میکنند.

بنا بر این عموما در اینگونه  سازه ها اسکلت فلزی یا بتنی وجو د نداردوساندویچ پانل به دلیل شکل خاص خود از ظرفیت بار بری بالایی ب خورداراست.

ونیز از پانل های غیر بار بر در ساختمان علاوه بر کاهش وزن مزایاییی از قبیل یکپارچه بودن تیغه ها با سازه در برابر بار های جانبی  را داراست

تنش های حرارتی :

زمانیکه شیشه در معرض تابش آفتاب قرار می گیرد ، قسمتی از گرمای خورشید را جذب نموده و دمای سطح شیشه افزایش یافته و متعاقبا منبسط می شود. لبه های شیشه که در فریم قرار دارند به علت اینکه در معرض تابش نیستند، از قسمتهای منبسط شده شیشه سردترند و تمایلی به انبساط ندارند. نیروی وارد شدۀ حاصل ازانبساط  قسمتهای مرکزی شیشه  بر لبه های سردتر ایجاد تنش نموده  که می تواند منجر به شکست شیشه شود. این تنش به تنش حرارتی موسوم است.  

اگرچه تنشهای حرارتی و شکست ناشی از آن اغلب به تابش آفتاب مرتبط است اما ساعتهای تاریکی نیز براین امر بی تاثیر نیستند.

شکست حرارتی بیشتر در مناطق سردسیر اتفاق می افتد . مناطقی که کاهش سریع دردرجه حرارت بیرون رخ می دهد. در این وضعیت ساختمان از داخل گرم می شود و سطح شیشه گرم مانده است. اما در اثر برودت هوای بیرون ، پنجره و لبه های شیشه که در تماس با پنجره هستند سرد شده و باعث ایجاد تنش حرارتی در شیشه و شکست احتمالی آن می گردند.

این اتفاق در مورد شیشه دو جداره نیز به صورت مشابه رخ میدهد. لایه داخلی در اثر مجاورت با فضای داخل گرم مانده ، اما لبه های شیشه به علت پدیده رسانش که از طریق فریم رخ می دهد ، سرد مانده اند. این شرایط در صورت انجام عایق بندی حرارتی بر روی فریم ، رخ نمی دهد.

عوامل مؤثر بر تنشهای حرارتی 

هر عاملی که منجر به افزایش در درجه حرارت در مرکز شیشه و سردی در لبه های شیشه گردد ، باعث تشدید تنش حرارتی می شود.  شدت بالای تابش خورشید ، جذب بالای انرژی گرمائی توسط شیشه ، جابه جائی آهسته هوا ، عایق کردن پنجره به وسیله پرده  ، دو و چند جداره کردن شیشه  و هر عاملی که باعث کاهش میزان گرمای انتقال یافته از سطح شیشه شود ، می تواند منجر به افزایش تنش حرارتی در سطح شیشه شود.  

بزرگی تنش حرارتی به اختلاف درجه حرارت بین قسمتهای مرکزی شیشه و لبه های آن و توزیع حرارت در سطح شیشه بستگی دارد. این تنش حرارتی در اثر مواجه شدن قسمتهای گرم شیشه با لبه های سرد آن ، به وجود می آید.

استفاده از سایه بان برای سایه انداختن بر سطح شیشه به منظور کم کردن درجه حرارت سطح شیشه راه حل خیلی مؤثری نیست. بهترین راه حل برای افزایش مقاومت شیشه در برابر تنش های حرارتی سکوریت کردن شیشه  است که به تفضیل به آن خواهیم پرداخت.

اثر تابش خورشید بر میزان تنش حرارتی

میزان تابش آفتاب بر پنجره به عوامل زیر بستگی دارد :

  • موقعیت جغرافیایی ساختمان
  • جهت گیری و شیب پنجره
  •  فصل و ساعات شبانه روز
  • میزان ابری بودن هوا و شرایط جوی
  • میزان بازتابش نور و گرما از زمین یا ساختمانهای مجاور

تاثیر تغییرات درجه حرارت روزانه :

 درجه حرارت محیط از قبل از سپیده دم تا بعدازظهر ممکن است تغییرات فاحشی داشته باشد . در اوایل صبح به علت تابش آفتاب دمای سطح شیشه شروع به افزایش می کند . در حالیکه به علت اثر اینرسی حرارتی ساختمان که تمایل به سرد ماندن دارد و نیز به علت تماس با پنجره  لبه ها با  سرعت کمتری گرم می شوند. این فرآیند باعث اختلاف درجه حرارت در سطح شیشه می شود. درجه حرارت در محیط روز و شب متغیر است که این اختلاف بیشترین و کمترین درجه حرارت در شبانه روز بسته به ماه و فصول سال می تواند بیشتر باشد.

اثر جذب گرما بر سطح شیشه :

شیشه های کنترل کننده نور خورشید مانند شیشه های رنگی و رفلکس  نسبت به شیشه معمولی انرژی خورشیدی بیشتری جذب می کنند و متعاقبا سطح این نوع شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی گرمتر می شود.

اثردویا چند جداره کردن :

 تنش حرارتی در شیشه های رفلکس و رنگی وقتی که با شیشه معمولی دوجداره می شوند ، در مقایسه با همان نوع شیشه زمانی که به صرت تک جداره استفاده شود ، بیشتر است . به علت اثر ایزولاسیون حرارتی  هوا یا گاز آرگون بین دو لایه شیشه ، میزان انرژی گرمائی که از لایه خارجی شیشه به فضای داخل منتقل می شود ، کمتر است و از این رو  این سطح شیشه بیرونی گرمتر می ماند. در شیشه های سه جداره این تاثیر بسیار بیشتر است . به ویژه شیشه ای که در وسط قرار گرفته در معرض بیشترین تنش حرارتی قرار دارد .

در پنجره های باز شو، که به صورت کشویی باز و بسته می شوند ، زمانیکه پنجره  باز باشد شیشه تک جداره به مانند شیشه دو جداره و شیشه دو جداره به مانند شیشه چهار جداره در معرض تنش حرارتی قرار دارد.

تاثیر سایه بانهای داخلی :

 پرده و دیگر سایه بانهای داخلی بر روی تهویه و جابه جائی هوا در فضای نزدیک شیشه تاثیر می گذارند. همینطور قادر به بازتابش مجدد اشعه خورشیدند و درجه حرارت فضای نزدیک شیشه را افزایش می دهند. از این رو فضای بین پرده و شیشه بایستی در حدی باشد که هوا قادر به حرکت باشد. به منظور نیل به این هدف فاصله پرده از شیشه باید حداقل 50 mm باشد .

وجود دیوارهائی که پشت شیشه قرار می گیرند و یا شیشه های اسپندرال نیز باعث تشدید تنش حرارتی در سطح شیشه می شود. دیوارهائی که پشت شیشه قرار دارند و نیز چاپی که بر شیشه اسپندرال اعمال می شود ،  باعث انباشت حرارت در فضای پشت شیشه و افزایش درجه حرارت در سطح شیشه می شوند. به همین علت شیشه های اسپندرال باید حتما به صورت سکوریت شده استفاده شوند.

 تاثیر سایه بان های بیرونی

علاوه بر سایه بانها ، درخت ها ، ساختمانهای اطراف نیز می توانند بر روی شیشه سایه افکنده و  باعث تشدید تنش حرارتی درسطح شیشه گردند. بیشترین تنش زمانی اتفاق می افتد که 25 % از سطح شیشه و یا کمتر در سایه قرار گرفته باشد. به طور کلی سایه بانهای افقی ، عمودی و اریب خیلی مشکل ساز نیستند . بیشترین مشکل زمانی حادث می شود که ترکیب چند وضعیت اتفاق بیفتد ودر بین همه حالات دو اریب بودن از همه مشکل سازتر است.

سایه افکنی  در شرایط مناسب  : یش از 50 %  سطح شیشه در سایه قرار دارد .

 سایه افکنی به صورت قابل قبول: بیش از 25 % از سطح شیشه  در سایه قرار دارد .

سایه افکنی به صورت خطرناک : بیش از 25% محیط شیشه و کمتر از 25% از مساحت آن  در سایه قرار دارد .

چگونه میتوان مقاومت شیشه را در برابر تنش حرارتی افزایش داد؟

 یکی از متداولترین روش ها برای کاهش تنش حرارتی استفاده از سایه بان است که نه تنها مؤثر نیست بلکه زیبائی نما را نیز خدشه دار می کند .مؤثرترین راه حل برای افزایش مقاومت شیشه سکوریت کردن آنهاست. در طی فرآیند سکوریت، شیشه تا دمای 625 درجه سانتیگراد گرم شده و در مدت زمان کوتاهی به وسیله جریان کنترل شده هوا شیشه را سرد می کنند. این عمل باعث افزایش مقاومت شیشه  می گردد.  سکوریت کردن شیشه ضمن افزایش مقاومت مکانیکی آن تا حد 5 برابر ویژگی دیگری نیز دارد. شیشه هایی که سکوریت میشوند  باید  قبل از  سکوریت ، فرآیند سنگ زنی روی هر چهار لبه شیشه اعمال گردد تا  لبه ها کاملا صاف و یکنواخت شوند.

 شیشه های سکوریت  علاوه بر مقاومت در برابر تنشهای حرارتی  ؛ در برابر طوفان وزلزله نیزاز ایمنی لازم بر خوردارند .

شیشه هایی که جذب انرژی خورشیدی بالائی دارند مانند شیشه های رنگی ورفلکس و  Low-E در معرض تنش حرارتی بیشتری نسبت به شیشه های معمولی قرار دارند و بایستی به صورت سکوریت و هر چهار لبه سنگ زده شده مورد استفاده قرار گیرند.  

ونوس شیشه

انواع شیشه نشکن یا سکوریت با مقاومت فوق العاده در مقابل ضربه

شیشه های سکوریت با اعمال شوک حرارتی بر شیشه تهیه میشوند و در مقایسه با شیشه های معمولی با مشخصات یکسان در مقابل بارهای مکانیکی ، ضربه و تنشهای حرارتی تا پنج برابر مقاومتر میباشند.
نحوه خرد شدن این شیشه به قطعات ریز و غیر برنده ، مانع از بروز جراحت ناشی از شکستگی شیشه در شرایط بحرانی مانند زلزله میگردد. شیشه سکوریت الزامات استانداردهای بین المللی درباره شیشه ایمنی را کاملاً برآورده میسازد

انواع شیشه نیمه نشکن با مقاومت مناسب در برابر تنش های حرارتی مکانیکی

این شیشه در مقابل تنش های حرارتی ناشی از جذب انرژی خورشید و همچنین تنش های مکانیکی مانند ضربه ، فشار باد و فشارهای ناشی از وزن برف ، مقاومت مناسبی دارد. شرکت ونوس شیشه با بهره گیری از مدرنترین تکنولوژی موجود قادر به تولید انواع شیشه نشکن ، با حداکثر اندازه 20/5 در 40/2 متر در ضخامتهای 8/3 الی 19 میلیمتر میباشد

انواع شیشه لمینیت Laminateسیستمی ترکیبی با امکانات بی پایان برای معماری مدرن  

انواع شیشه لمینیت ونوس شـیشه با اتصال دویا چند لایه به کمک یک یا چند لایه طلق PVB تحت تأثیر فشار و حرارت ساختـه می شود . کیفیت نهائی تولیدی مبتنی بر اعمال فشار و حرارت مـناسب برای خروج کامل حبابهای هوای مـابین لایه های شیشه و طلق است که با دقت در طول فرآیند کنترل می شود.شیشه های لمینیت پس از شـکستن فرو نمی ریزند در نتیجه در مقابل بلایـای طبیعی ماننـد زلزله مقاوم هستند و مطابق استانداردهـای بـین المللی شیشه ایمنی محسوب می شوند.
استفاده از شیشه لمینیت از نظر کاهش آلودگی صوتی و ممانعت از عبور اشعه UV راه حل مؤثـری است. همچنین با استفاده از چند لایه طلق یا با افزایش ضخامت طلق از این شيشه می تـوان به عنوان شیشه حفاظتی و ضد سرقت استفاده کرد

انواع شیشه خم:ابزاری برای تحقق ایده های نو در معماری مدرن        

انواع شیشه های خم ، بنا به سفارش در جریان تولید شیشه های سکوریت و یا نیمه سکوریت در شعاع ها و خمش های معینی تولید می شوند تا فرم دلخواه ومورد نظر طراح را برای نصب در ساختمانهای مسکونی ، اداری و تجاری را فراهم آورد

انواع شیشه دوجداره کنترل کامل نور، گرما ، صدا با کیفیتی متمایز   

مطالب مرتبط
1 از 218

تأسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمـان را بدسـت می هد.در بلند مـدت، شیشه دوجـداره هزینه های انرژی و راهبری ساختمان را نیزکاهش میدهد .
شیـشه های دوجـداره عایـق بسیـار خـوب صـدا نیـز هـستند و با کاهـش نـفـوذصوتي محیط به درون ساختمان ، فضائی آرامش بخش برای ساکنـان ساختمان می آورد.
علاوه برموارد فوق، در شیشه های دوجداره ، با انتخاب مناسب لایه های شیشـه ، می توان مقاومـت در برابر زلزله ، سرقت و پرتوهای مضرخورشید را به میزان مناسبی افزایش داد.
شیشه های دوجداره ونوس شیشه با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا و همکارانی متخصص و حرفه ای ، و با رعایت استانداردهای بین المللی ، با کیفیتی کاملا متمایز تولید می شوند. هریک از لایه های شیشه دوجداره ونوس شیشه می تواند لامینیت ، سکوریت ، نیمه نشکن، خم و یا اسپندرال بوده و در انواع سـاده ، رنگـی ، رفلکـس و یا Low-E انتخاب شوند .فضای بین لایه های شیشه نیز می تواند با هوا و یا آرگون پر شود.

اختراع شیشه دوجداره یکی از مهمترین تحولات صنعت ساختمان بوده است. استفاده بهتر از نور خورشید و همزمان با آن ، کنترل کامل نور، گرما ، صدا از مزیتهای اصـلی این نـوع شیشه است.
شیشه های بدون فریم (Structural)

شیشه های بدون فریم نوع ویژه ای از شیشـه های دوجـداره اسـت
که در آن یـکـی از لایـه های شیـشه بزرگتر از لایه دیگر است. در این نوع ساختار، لایه بزرگتر شیشـه با چسـب مخصـوص سلیـکون مستقیماً بـروی (ونه درون!) فریم فلزی می چسبد و آن رامی پوشاند . شیشه های بدون فریم امکان ایجاد نماهای به واقع تمام شیشه ای را بوجود می آورد.
انواع شیشه اسپندرال:
برای پوشش مناطقی از ساختمان که باید از بیرون غیرقابل رویت باشد این نوع شیشه دارای پوشش مخصوصی است که آن را همـرنگ با مـحیـط شیشـه ای اطراف آن می نماید و مناطقی از ساختمان را می پوشاند که باید از محیط بیرون غیرقابل رویت باشد. شیشه اسپندرال می توانـد بنـا به سفارش در رنگهای متنوع تولید شود.

 عایق سفید :

عایق حرارتی و رطوبتی ایزوفلکس ، پوششی ضخیم و یک جزئی بوده که با خواص برتر جایگزین بسیار مناسب برای سایر عایقهای قیری ، آسفالت و دیگر سیستمهای سنتی می باشد . این پوشش ترکهای سطحی را می پوشاند و چسبندگی مناسبی به انواع سطوح و عایقهای اجرا شده دارد و باعث مقاومت در مقابل عوامل جوی و اشعه UV و همچنین دوام و طول عمر سازه می گردد .

ویژگی و مزایای عایق سفید :

1) بهداشتی و بدون آلودگی زیست محیطی

2) اجرای آسان و سریع

3) مقاومت عالی در مقابل عوامل جوی و اشعه UV

4) بادوام و انعطاف بالا

5) پوشش یکپارچه و بدون درز

6) محافظت از تخریب مواد قیری در اثر تابش UV

7) تحمل گرمایی بالا ( 60- تا 160 درجه )

8) ایمن ، بدون بو و سبک

9) قابل اعمال برروی سطوح افقی و عمودی و شیب دار

10) چسبندگی عالی به انواع سطوح ساختمانی ( سیمانی ، بتون، فلز، ایزوگام ، آسفالت و . . . )

11)صرفه جویی در هزینه انرژی ساختمان در تابستان

مواد مصرف عایق سفید :

– ایزولاسیون رطوبتی حرارتی بام منازل مسکونی ، مدارس و اماکن عمومی و دیوارها .

– ایزولاسیون رطوبتی حرارتی سقف های صنعتی ، کارخانه ها ، انبار کالا و غلات ، شیروانی .

– ایزولاسیون حرارتی سردخانه ها ، محفظه های کولر ، کانکس ها .

– ایزولاسیون یک پارچه بر روی سطوح شیب دار و گنبدی .

– محافظت از تخریب عایق های قیری به کار رفته .

– ایزولاسیون سرویسهای بهداشتی ، حمام ، آشپزخانه و استخر .

نکات مهم و ضروری در نگهداری و اجرا :

1) از نگهداری پرایمر عایق سفید و عایق سفید در دمای کمتر از 5 درجه سانتیگراد جدا خودداری نمایید .

2) از اجرای عایق سفید در دماهای پایین تر از 10 درجه سانتیگراد و همچنین هوای بارانی و هوای بسیار شرجی خودداری نمایید .

3) از اجرای عایق بر روی سطوح ایزوگام تبله شده و همچنین سطح آسفالت تخریب شده خودداری نمایید .

4) در ساختمانهای قدیمی و کهنه که در ساخت آنها اصول مهندسی رعایت نشده است در کل سطح از یک لایه الیاف پلی استر استفاده نمایید.

5) قبل از عایق سفید سطح بام  را جارو نموده و با مواد شوینده معمولی و آب بخوبی تمیز نمایید .

6) کلیه ترکها و حفره های بزرگ را ابتدا با ترکیب عایق سفید و سیلیس دانه بندی پر نموده و بر روی آن یک لایه الیاف پلی استر به همراه عایق سفید اجرا نمایید .

7) اجرای الیاف پلی استر در کلیه کنجهایی دیوار و کف و تقاطع دیوارها و دور نورگیرها ، لوله ها ، هواکش ها و کف شورها ضروری می باشد .

8) در زمان اجرای عایق سفید بر روی سطوح فلزی ، چوبی ، عایق پلی یورتان و فوم نیازی به استفاده از پرایمر عایق سفید نمی باشد .

مواد مورد استفاده در پوشش عایق سفید :

1) پرایمر عایق سفید .

2) عایق سفید .

3) الیاف مسلح کننده پلی استری منسوج و غیر منسوج به عرض 1 متر .

4) الیاف مسلح کننده پلی استر در عرضهای 15 و 20و 30 سانتیمتر .

مقایسه 2 ایزولاسیون :

مقايسه ‍ PVC و EPDM

1-1) معرفي EPDM Heavy Layer لايه سنگين EPDMمحصولي است كه متشكل از درصد مشخصي از EPDM به همراه مواد جاذب صوت و حرارت ميباشد كاربراين لايه در ايزولاسيون حرارتي و صوتي به لحاظ فني اثبات شده است و به صورت گسترده در صنايع اتومبيل سازي و ساير صنايع ازجمله ساختمان سازي و غيره كاربرد دارد. اين لايه را مي توان با كيفيت هاي مختلف و با توجه به خواست مشتري و نياز بازارتوليد كرده و يكي ازعمده خواص محصول يادشده اين است كه مي توان ميزان جذب صوت وايزولاسيون حرارت را با توجه به مصارف مختلف ودرصنايع مختلف تغيير داد. 2-2) مقايسه PVC و EPDM عدم وجود مواد هالوژنه پي وي سي داراي حدود 40-30 درصد كلر مي باشد كه يكي از مواد هالوژنه و عامل مخرب زيست محيطي است. در اثر تجزيه پي وي سي كلر آزاد شده و سريعاً با محيط اطراف واكنش مي دهد. بازيافت ضايعات توليد در هنگام توليد مي توان سريعاً ضايعات توليد را به ابتداي خط برگرداند و از آن استفاده كرد كه در هر دو مورد قابليت انجام اين كار وجود دارد. و ليكن مشكلات استفاده از ضايعات پي وي سي به مراتب سخت تر از ضايعات EPDM مي باشد. در هنگام بازيافت پي و ي سي بايد شرايطي فراهم كرد كه موجب سوختن و تجزيه شدن آن نگردد و حالت مولكولي خود را از دست ندهد. بوي نامطبوع كم EPDM داراي بوي مناسب تري نسبت به پي وي سي مي باشد تجربه نشان داده است پي وي سي به خاطر ساختار مولكولي و وجود افزودنيهاي مختلف از جمله نرم كننده ها و پركننده ها و غيره داراي بوي نامطبوعي در يك فضاي بسته خواهد بود كه بعد ازمدت زمان كوتاه موجب اذيت و آزار افراد حاضر در محيط اطراف ميشود. ميزان كم پلاستي سايزر ، عدم سمي بودن پلاستي سايزر پلاستي سايزرهايي كه به پي وي سي افزوده مي شوند اكثراً داراي پايه فتالات هستند اين فتالات ها داراي اثرات مخرب محيط زيست مي باشد. با توجه به ساختار خطي مولكول پي وي سي بعد از مدت زماني پلاستي سايزر موجود شروع به بيرون آمدن از مولكول مورد نظر مي كند و موجب آلودگي محيط زيست از جمله آب و خاك مي شود تحقيقات متعددي نشان داده است كه ميزان فتالات موجود در خاك مكانهايي كه بازيافت و ضايعات پي وي سي مدفون شده است بسيار زياد گرديده است. شرايط محيطي مناسب EPDM انعطاف پذيري بيشتري نسبت به شرايط محيطي مورد استفاده نسبت به پي وي سي دارد . پي وي سي با توجه به شرايط محيط موجود در مقابل گرما و سرما خواص اصلي فيزيكي و مكانيكي خود را سريعاً از دست داده و از حالت اصلي خود دور مي گردد،در صورتي كه لايه سنگين EPDM در مقابل شرايط محيطي مختلف بسيار عكس العمل مناسب و قابل قبولي از خود ارائه مي دهد. نقطه نرم شدگي پي وي سي 70 تا 80 درجه سانتيگراد است و بعد از آن پي وي سي شروع به تجزيه شدن مي كند به دليل آنكه نقطه ذوب و سوختن پي وي سي به هم نزديك است روشن است كه خواص پي وي سي در برابر حرارت به شدت تنزل پيدا مي كند و همزمان با تغيير خواص پي وي سي، رنگ آن نيز دگرگون شده و خواص مكانيكي آن دچار تغيير مي گردند . در اين حالت پي وي سي تدريجاً درهم شكسته و به كلي از بين مي رود. پي وي سي پس از سوختن، اسيد كلريدريك را به صورت محصول فرار توليد مي كند و در انتها رسوبات كربني غير اشباع از آن باقي مي ماند و همچنين بوي نامطبوعي نيز در اثر سوختن ايجاد مي گردد. عمر مفيد تحقيقات آزمايشگاهي متعددي نشان داده است عمر مفيد استفاده از پي وي سي بسيار كمتر از لايه سنگين EPDM مي باشد و پي وي سي بعد از مدتي در اثر شرايط مختلف ايجاد شده در محيط اطراف، خواص فيزيكي، مكانيكي و حتي شيميايي خود را از دست مي دهد. بازيافت راحت باقيمانده محصولات خط توليد مصرف كننده ضايعات خط توليد مصرف كننده لايه هاي تركيبي EPDM به راحتي قابليت بازيافت دارد و ليكن در مورد پي وي سي به همين راحتي نمي باشد و نياز به جداسازي از نظر رنگ، كيفيت و انواع خواص ديگر دارد. قيمت مناسب قابل رقابت از نظر قيمت EPDM نيز هم اكنون با پي وي سي در حال رقابت مي باشد و با توجه به قيمت ارائه شده و كيفيت مناسب EPDMنسبت به پي وي سي برتري قابل قبولي دارد. مشخصات فني غير قابل رقابت EPDM لايه سنگين EPDM بدليل خواص ويژه پليمر EPDM و نيز مواد فيلر استفاده شده ، داراي خواص ويژه عالي و منحصر بفرد ايزولاسيون رطوبتي، حرارتي و صوتي ميباشد. به جرات مي توان گفت هيچ ماده اي تا كنون فرموله نشده كه بتواند اين ويژگيهاي فني هر سه نوع ايزولاسيون را با كيفيت مناسب تواماء انجام دهد. نتيجه 1) با عنايت به موارد صدر الاشاره و با در نظر گرفتن دلايل متعدد منع استفاده از PVC ميتوان نتيجه گرفت جايگزيني اين ماده بامواد مناسب غير مضر در صنايع و بالاخص صنعت خودرو گريز ناپزير است. 2) با توجه به خواص فني مناسب لايه سنگين EPDM و سازگاري با محيط زيست اين ماده در حال حاضر مناسبترين عايق صوتي ،حرارتي و رطوبتي قابل استفاده در خودرو ميباشد

۶ نکته درباره پوشش دیوار

دیوارها پس‌زمینه‌های خانه شما هستند و با نقش‌آفرینی خود فضای خانه شما را زیباتر می‌کنند. گزینه‌هایی که برای پوشش دیوار در اختیار دارید عبارت‌اند از: انواع کاغذدیواری، پارچه، رنگ‌، آینه، مرمرکاری، پوشش‌های الیافی و بالاخره چوب.
رنگ دیوارها می‌تواند خیلی تعیین‌کننده باشد. برای مثال اگر می‌خواهید اجزای مبلمان‌تان حسابی توی چشم باشد، باید کاری کنید که دیوارهای اتاق محو به نظر برسد. با استفاده از رنگ‌های خنثی در رنگ‌آمیزی دیوارها و انجام یک نورپردازی مناسب، به این هدف می‌رسید. برعکس، اگر می‌خواهید یک فضای رنگی و گرم ایجاد کنید، سراغ رنگ‌های تند و گرم بروید. این طوری، توجه بصری به سمت دیوارها می‌رود و از اجزای مبلمان دور می‌شود.
استفاده از رنگ‌های درخشان و پاستلی برای خلق فضای مدرن مناسب است. آینه‌کوبی دیوارها هم (به شرطی که به شکلی ساده انجام شده باشد) فضای خانه را مدرن جلوه می‌دهد.
اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید. چنانچه خانه‌تان پر است از اثاثیه و مبلمان، بهتر است دور کاغذدیواری‌های طرح‌دار و شلوغ و رنگ‌های تند را خط بکشید تا خانه شلوغ‌تر از آنچه هست به نظر نیاید. در سبک کلاسیک می‌توانید از گزینه‌های دیگری مانند مرمرکاری، پتینه‌کاری، شانه‌زنی و استن‌سیل را انتخاب کنید.
استفاده از دیوارکوب‌های چوبی فضایی بی‌پیرایه، راحت و روستیک را خلق می‌کند. اگر راحتی و کاربردی بودن فضا برایتان مهم است، از دیوارکوب‌های چوبی استفاده کنید. مزیت دیگر استفاده از پوشش چوبی، عایق صوتی بودنشان است.
پوشش الیافی، که در چند سال اخیر جای رنگ و کاغذ دیواری و پتینه را گرفته، علاوه بر دوام طولانی و تنوع رنگی‌اش مزایای دیگری هم دارد: قابلیت اجرای راحت و سریع، قابلیت اجرا روی کلیه سطوح بدون نیاز به زیرسازی دقیق، قابلیت انعطاف، پوشاندن معایب سطوح گوناگون. از پوشش الیافی می‌توانید روی تمام سطوحی که از گچ، خاک، سیمان و حتی رنگ تشکیل شده، استفاده کنید. خاصیت دیگری که این پوشش دارد، وزن سبک و قابلیت ترمیم آن است. پوشش الیافی ترک نمی‌خورد و عمر مفیدش ۱۰ برابر عمر مفید رنگ است. ضمن اینکه این پوشش بهترین گزینه‌ برای افرادی است که به بوی رنگ حساسیت دارند و آلرژی نیز ایجاد نمی‌کند.

دیوارهای طرح دار

در یك پروژه طراحی داخلی، پس از انتخاب كفپوشی متناسب با كاربرد فضا و مشخصات ظاهری آن، دكوراتور به سراغ سطوح دیگر تشكیل دهنده یك محیط یعنی دیوارها، سقف، درها و پنجره ها می رود.

این اجزا بستر مناسبی برای مانور دكوراسیونی و ایجاد تغییراتی سریع در یك فضا هستند. در واقع یكی از راحت ترین و سریع ترین راه های دستیابی به تحولی در فضای موجود، خواه با هدف تنوع طلبی و خواه به منظور تعمیر و بازسازی فرسودگی ها، تغییر پوشش همین سطوح است. البته در میان آنها دیوارها و به خصوص پوشش آنها، به چند دلیل اصلی، نقش مؤثرتری را در دكوراسیون محیط ایفا می كند:

1ـ وسعت دیوارها در مقایسه با دیگر سطوح

هر فضایی با هر مشخصاتی شامل نقشه و ابعاد، به طور قطع دارای تعدادی دیوار و تنها یك سقف و كف است؛ در نتیجه مساحت دیوارها چندین برابر سطوح كف و سقف آن محیط است كه البته این ابعاد با ساخت دیواری جدید و یا تخریب دیواری قدیمی قابل تغییر نیز هست. هرچه سطحی وسیع تر باشد، میزان تأثیرگذاری اش بر محیط نیز بیشتر خواهد بود.

2ـ دیوارها پس زمینه لوازم دكوراسیونی ـ كاربردی

صرف نظر از این كه دیوارها سطوح عمودی هستند و مهمترین وظیفه آنها تفكیك فضا از هم و ایجاد استقلال در محدوده مابینشان است، پس زمینه ای برای دیگر لوازم دكوراسیونی و كاربردی موجود محسوب می شوند؛ لذا مشخصات ظاهری آنها در ایجاد فضایی مطلوب و حتی جلوه آن لوازم نقش ویژه ای دارد. مثلاً یك كاناپه تمام پارچه با روكشی به رنگ شیری در مقابل دیواری به رنگ استخوانی از نمای زیباتری برخوردار است یا در مقابل دیواری ساده یا طرح دار به رنگی دیگر مانند سبز، گل بهی، آجری ملایم و …؟

3- دیوارها، موانع دیداری

هنگامی كه وارد فضایی می شویم اولین و بیشترین سطوحی كه در مقابل دیدگان ما قرار می گیرند، دیوارها هستند؛ لذا خصوصیاتشان شامل ابعاد، نوع پوشش، طرح، رنگ و حتی موقعیت قرار گرفتنشان در محیط، در حس دریافتی فرد بیننده از فضا تأثیر بسزایی دارند. حال آن كه با انتخابی مناسب برای پوشش آنها، نه تنها می توان با تغییر این موانع دیداری فضایی مطلوب و دلپذیر را برای افراد حاضر و بیننده سبب شد، بلكه با ایجاد خطاهای بصری مشكلات ساختاری محیط را نیز می توان رفع كرد و این تنها با شناخت صحیح در به كارگیری رنگ و طرح برای پوشش آنها میسر می شود.

در واقع گاهی استفاده از برخی از ترفندهایی كه تنها با طرح و رنگ انجام می پذیرند، برای پوشش دیوارهای یك فضا، لازم و ضروری است. مثلاً با ایجاد نقوش راه راه عمودی بر روی یك یا چند دیوار در فضایی كه از سقف كوتاهی برخوردار است می توان ارتفاع دیوارها و در نتیجه سقف را به لحاظ ظاهری و بصری افزایش داد و این بهترین راه رسیدن به تعادل ساختاری چنین مكانی است.

4ـ امكان تغییر پوشش، بدون نیاز به تغییرات اساسی

در صورتی كه بخواهیم پوشش كف محیط را به جهت ناهماهنگی در رنگ و طرح و یا هر دلیل دیگری تغییر دهیم، این پروژه نیازمند صرف هزینه زیاد، ایجاد تحولات اساسی در محیط و نیز خالی كردن فضا از هرگونه وسیله موجود است؛ ولی برای تغییر پوشش دیوارها فقط كافی است اندكی لوازم را جابه جا کنید و با روكشی پلاستیكی یا پارچه ای پوشش دهید؛ سپس دست به كار شوید. لذا انجام چنین پروژه ای در تعطیلات پایان هفته نیز به راحتی امكان پذیر است.

هنگامی كه برای رنگ كردن دیوارهای فضای داخلی خانه تان با نقاش ساختمانی قرارداد می بندید چه رنگی را برای سطوح به او سفارش می دهید؟ به طور قطع پاسخ بیش از ?? درصد شما از پیش مشخص است: رنگ استخوانی، كرم یا احتمالاً صورتی كمرنگ برای اتاق خواب ها. ولی آیا هیچگاه به علت محدود كردن خودتان در انتخاب رنگ، فكر كرده اید؟ اغلب ما عادت كرده ایم دیوارهای محیط زندگی مان چه كوچك و چه بزرگ، چه كم نور و چه پر نور را با یكی از رنگ های یاد شده پوشش دهیم.

بسیاری از ما از اهمیت جایگاه طرح و بافت در فضای زندگی مان غافلیم و همواره برای طرح و نقش، پارچه ها را بستر مناسبی می دانیم. حال آن كه اگر به فضایی با انتخاب های صحیح به لحاظ طرح و رنگ برای پوشش های آن وارد شویم خواهیم دید كه تا چه حد بر حس زندگی، شادابی و نشاطمان افزوده می شود. در واقع می توان گفت تنها عوامل دوری از این عناصر بصری، عادت و ترس از بروز ناهماهنگی است كه با ترك عادت و مبارزه با چنین ترسی، آن هم از طریق كسب اطلاعاتی بیشتر در این رابطه به راحتی قابل جبران است.

به همین منظور امروزه كارخانه های تولید كاغذهای دیواری با ارائه محصولات متنوع به لحاظ رنگ، طرح و بافت زمینه را برای دستیابی به فضایی روح انگیز و مطلوب مهیا ساخته اند. صرف نظر از این محصولات آماده، شما خودتان نیز می توانید با به كارگیری اندكی سلیقه، ذوق هنری و اطلاعات كسب شده در همین زمینه، این اجزا تشكیل دهنده فضا را به گونه ای زیبا و دلپذیر زینت دهید و در جهت داشتن فضایی متعادل و فرح بخش گام بردارید.

برای این منظور «رنگ» نقش اصلی را برعهده دارد. شما می توانید با ابزارها و به كارگیری تكنیك های گوناگون رنگ آمیزی پوششی مناسب و زیبا بر روی دیوارهای خانه یا محیط كارتان ایجاد كنید.

پس از پوشش سطح دیوار با رنگ انتخابی زمینه به وسیله ابزارهای رایج (قلم مو و غلتك)، شما می توانید طرح ها و نقوشی اتفاقی یا انتخابی را بر روی آن ایجاد كنید. برای این منظور به ابزار خاصی نیاز نیست بلكه با استفاده از لوازمی بسیار ساده و ابتدایی مانند اسفنج، تكه پارچه، كیسه پلاستیك و گونی، خلق طرح هایی بسیار زیبا و بی نظیر عملی است.

كافی است یكی از لوازم فوق مانند یك تكه پارچه توری یا كتان را به فرم دلخواه مچاله کنید و در رنگ فرو برید، سپس به صورت ضربه ای بر روی سطوح مورد نظر رنگ شده و یا حتی بر روی رنگ قبلی زمینه تماس دهید. به این ترتیب طرحی به گونه ای غیرقابل پیش بینی حادث شده و با تكرار آن، دیوار مورد نظر شما طرح دار می شود.

برای چاپ طرح های مشخص و از پیش تعیین شده نیز راه های بسیاری وجود دارد كه كاربرد شابلون (چاپ استنسیل) و چاپ با مُهر نیز از جمله آنها هستند.

برای چاپ استنسیل شما به شابلونی با طرح مورد نظر نیازمندید یا می توانید با قرار دادن الگوی طرح بر روی یك طلق و برش آن، شابلونی دست ساز تهیه كنید و به كار گیرید.

با قرار دادن شابلون بر روی دیوار و رنگ آمیزی فضاهای خالی موجود در آن، طرح مورد نظر بر روی دیوار چاپ می شود. این تكنیك بر روی سطوح دیگر مانند درِ كمد، درِ ورودی اتاق، میز، صندلی و .. نیز قابل اجراست.

نكته: شما حتی می توانید با ایجاد طرح بر روی دیوار، جنس آن را نیز تغییر دهید. مانند تبدیل دیوار با پوشش گچی به نمای آجر، سنگ مرمر، گرانیت و غیره.

پانل های دیواری اپکو

پانلهاي پیش ساخته ساختماني(3-D Panels) از دولايه شبكه فولادي تشكيل شده كه در بين آنها يك لايه عايق از نوع پلي استايرن غير قابل اشتعال با ضخامت هاي متغير قرار گرفته و توسط مفتولهاي قطري از جنس گالوانيزه (خرپا يا برشگير) به يكديگر متصل شده است. مقاومت و انسجام اين صفحات به وسيله همان برشگيرها از دو طرف شبكه تامين مي شود.اين پانلها پس از بتن پاشي بعنوان ديوارهاي باربر داخلي و خارجي ساختمانهاي ويلايي يك و دو طبقه ،‌ ديوارهاي سوله هاي صنعتي و سقفهاي بلند مرتبه با سازه هاي بتني يا فلزي ،‌ سردخانه ها و سيلوها بكار برده مي شوند.

بلوك هاي سقفي اپكو

شرکت مهندسي و توليدي اپكو با به کارگیری آخرین وجدیدترین خطوط تولید و مواد اولیهصددرصد خارجی نسوز اقدام به تولید پلاستوفوم (فوم پلي استايرن )نموده که یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات در اين صنعت می باشد. از اهداف اين شركت تولید بلوك هايي با کیفیت و دانسيته استاندارد و قیمت مناسب میباشدكه و قادر به تولید بلوکهایی در ابعاد استاندارد1.22x50x20، 1.22x50x25، 1.22x60x20، 1.22x60x25 و تا طول 6 مترمی باشد.

بلوك هاي سقفي اپكو حداقل 100 كيلو گرم بار مرده سقف را در مقايسه با بلوك هاي سيماني و سفالي كاهش داده و جايگزين مناسبي براي بلوك هاي سفالي مي باشندابعاد هر قطعه به نحوي است كه هر مترطول بلوك سقفي جايگزين حداقل 10 عدد بلوك سفالي مي باشد و بدین ترتیب سرعت كار را تا ميزان قابل توجهي بالا مي برد.این بلوک ها قابليت پوشش با محصولاتي نظير گچ ، سيمان ، رابيتس و ديواركشي را داراست.تولید بلوک های سقفی اپکو با وزن،ضخامت و کیفیت های متفاوت و متنوع صورت می پذیرد.به نحوی که بنا به درخواست مشتري افزايش يا كاهش دوام ،‌اندازه و قيمت محصول نهايي شده تا منافع مورد انتظار را براي مصرف كننده تامین نماید.

ورقه هاي پلاستو فوم اپکو

توليدات ديگر محصولات شامل ورقه هاي پلاستو فوم در ابعاد و ضخامت هاي مختلف بوده كه بعنوان عايق هاي صوتي و حرارتي و همچنين پركننده در انواع سازه ها مورد استفاده قرار مي گيرد. 

                        خصوصیات

 نوع محصول

ضخامت عایق پلی استایرن  کندسوز

 (cm)

قطر مفتولهای شبکه فلزی

(mm)

قطر مفتول های برشگیر

(mm)

جنس مفتول برشگیر اندازه چشمه های شبکه فلزی

(cm)

پانل های دیواری اپکو 10-5 3-2.5-2.2-2 3.8الی2 گالوانیزه 5×5
پانل های سقفی اپکو 10 3 3.8الی3 گالوانیزه 5×5
بلوک های سقفی اپکو 25-20 _ _ _ _
اتصالات تخت و گونیا و U شکل _ _ 3الی2 _ _

بلوک سقفی :

بلوك هاي سفالي با حفره هاي افقي كه در ايران متداول است، هفت نوع بلوك سفالي با همكاري يكي از توليد كنندگان محصولات بلوك سفالي طراحي شد. در ادامه، با اندازه گيري ها و شبيه سازي هاي عددي، تاثير عوامل مختلفي از جمله ابعاد بلوك، ضخامت بدنه سفالي، نحوه قرارگيري و ابعاد حفره هاي هوا و همچنين ضرايب هدايت حرارتي بدنه رسي و ملات، ارزيابي شده است. نتايج به دست آمده از اين پژوهش، امكان طراحي قطعاتي را كه جوابگوي انتظارات مقررات ملي در زمينه صرفه جويي در مصرف انرژي باشند به خوبي آشكار مي سازد.

ورق کامپوزیت :

امروز طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمانها به نوعی هنر آمیخته با تکنولوژی تبدیل شده است.زیبا سازی شهری با استفاده از مصالح جدید و با تکنولوژی روز دنیا و مشخصات منحصر به فرد امروزه در کشور مورد توجه بسیاری از مسئولان قرار گرفته است.
از خصوصیات منحصر به فرد این نوع مصالح جدید به طور خلاصه می توان به سبکی وزن ، تنوع در شکل پذیری ، مقاومت بالای رنگ در مقابل بارانهای اسیدی و اشعه UV آفتاب ، سرعت اجرائی بالا ، مصالح زیرسازی سبک ، بی نیازی این محصول به شستشو ، عایق صوت ، مقاومت بالا در مقابل تغییر دما ، جلوگیری از عبور و مرور حرارت به ساختمان و ابعاد بزرگ پانل ها اشاره کرد.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فنی شرکت تماس حاصل فرمایید.

شرکت مدیریت توسعه فناوریهای صنعت ساختمان سماء مجری نمای ساختمان با ورق آلومینیوم افتخار دارد با برخورداری از امکانات وسیع و گسترده اجرایی خود از قبیل دفتر فنی متشکل از تیم ورزیده و مجرب طراحی و اکیپهای اجرایی خود خدمات وسیعی را از نظر طراحی و اجرا این نوع محصولات در اختیار کارفرمایان عزیز قرار دهد.

خصوصیات منحصر به فرد ورق های مرکب Alcopanel :
1- سبکی وزن                                        7- بدون نیاز به شستشو
2- مقاومت بالای رنگ                                8- عایق صوت
3- تنوع در شکل پذیری                              9- مقاومت بالا در برابر تغییر دما
4- ابعاد بزرگ و متنوع                               10- عایق رطوبتی
5- سرعت اجرایی بالا                               11- دوست محیط زیست
6- مصالح زیر سازی سبک                          12- ضد حریق

Alcopanel یک ورق مرکب آلومینیوم است که از دو لایه آلومینیوم به ضخامت 5 دهم میلیمترو هسته مرکزی پلی اتیلن ( سازگار با محیط زیست ) و یا هسته مرکزی پلی الفین در نوع ضد حریق تشکیل شده است.

Alcopanel بسیار سخت و مقاوم و ماندگار است.باتوجه به اینکه 60 درصد از آلومینیوم خام با همین قطر ، سبکتر است ولی در مقابل فشار و ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

رنگ با کیفیت بسیار عالی
بالاترین کیفیت رنگ با تکنولوژی قلطکی بدست می آید.در این نوع رنگ آمیزی هیچکونه تفاوتی در سطح و قطر رنگ پوششی وجود ندارد. رنگهای PVDF در مقابل بارانهای اسیدی زباله های صنعتی اشعه آفتاب و تمامی آلودگی های جوی مقاوم می باشد.
با توجه به مقاومت بالای Kynar 500 در مقابل تمام شرایط جوی از قبیل گازهای سمی ، گرد و غبار هوا ، گازهای شیمیایی و دیگر مواد مخرب ، می توان با شستشوی نما ، مواد شوینده و ابر به راحتی نمای ساختمان را تمیز نمود و Alcopanel با رنگ منحصر به فرد خود مانند روز اول خواهد درخشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + پانزده =